Monday, July 8, 2013

masam manis cameron

ye ye, nnt aku sambung citer pasal bufday party qausar. ade yg tanyer lagik beberapa soalan. harap tenang ye... akan ade sambungan lagik, mungkin esk atau bulan posa kot. takot nnt bulan posa takde stori nak hapdet, bleh le selit citer bufday party tu lagik kan. hehehe... baeklah, ptg ni takde citer menarik pun. aku ni biasa la, ape saje nak amek gambar, nak tempek kat blog. hehehe... bertabahla ngan perangai aku yek. masa aku ngambek gambar² ni, ayah aku geleng kepala. malas nak kata ape lagi... dia pun dah malas nak tegor. hahaha... sebenarnya dia tak sabar nak ngap stoberi... kikiki

 kordial stoberi ni sedap sungguh. igt nak rasmi utk bulan puasa, nak wat ice blended, mmm... mak aku dah bukak pun smlm. hehehe.. harga dia lima blas hengget. pujuk rayu dapat la tiga blas hengget.

 tak sah kalu tak rembat stoberi kan... 2 seploh hengget, beli 30 hengget dapat free 4 peket kecik. 

yang ni stober kering. sedap giler ok! aku beli banyak, ageh² kat adik badek, mak ngan kazen, sekali utk diri sendiri takde. hahaha... mkn kat umh mak punyer la... stoberi kering ni harga dia seploh hengget, tapi aku beli banyak dia kasik 9 hengget. tu pun jenuh aku minta kurang.

 kenal tak ni buah ape... aku pun tak kenal sebenarnya. kakakaka... aku terikut akak senior aku beli dia kata sedap. ni buah markisa.. masa kasik kat mak, aku test sebiji.. mmg sedap ko.... masam² gitu. sekali adik aku cakap, buah ni mmg ade jus.. kat giant ade jual. kompem aku p carik nnt. satu plastik ni seploh hengget.

 coklat stoberi ni aku beli banyak jugak. dua kotak lima hengget. blom rasa lagik sedap ke tak. banyak perisa tapi lagi best kalu beli perisa stoberi je sebab cameron kan femes ngan stoberi.

aku beriya carik baju utk qausar dan anak² buah aku. alahai, semuanya aku tak berkenan. nak beli menan kat qausar, menan ape je pun yang hado kat sana. sudahnya aku rembat anak patung stoberi ni utk qalesya. suker dia... dia tanye aku ape nama baby ni, aku cakap beri, lekat le sampai skang.. tu je la yg sempat soping kat sane. stgh jam je kot masa dorang kasik. kesian kan... mmg igt nak sambung cuti, dah plan ngan kak jah, tapi disebabkan adik aku dh buat operation, maka tak jadi la nak sambung coti. knp tak jadi, sbb kami igt nak soh dia pangku qausar masa otw ke cameron. dah tebuk 5 lubang kat perut, maka cancel la perancagan nak bergedix kat sane. aku tak beli pun teh pelbagai perisa. kompem dah usik punyer sebab pernah aku beli mcm² perisa, sudahnya sampai habis tarikh luput.

 singgah tapar tak sah tak beli jambu takde batu kan. satu plastik ni seploh hengget. beli satu je, mkn ramai² kt umh mak. klu beli utk stok kat umh, mmg sampai kering le jambu ni.

 jambu madu yang seharusnya di beli kalu singgah R&R tapah. aku suker jambu ni. lima hengget ko satu plastik ni... aku tak tau le mahal ke murah. aku ni jenis asal aku suker, aku beli je. hahaha

ha... yang ni korang pernah try? aku first time. ni jeruk jambu. harga dia seploh hengget. aku try masa mula² singgah R&R mana entah otw ke cameron. akak opis aku beli, dia kasik aku rasa. aku suker la benda masam² ni, tu yg aku beli nak kasik family rasa. ha, time ni baru aku igt tak bukak lagi sbb nak kasik sejuk la konon... sedap mkn sejuk², sekali lupa daaaaa... buah ni ade dua kaler, silap aku tak beli kaler merah skali.




dah, tu je la kesah cameron. lain tahun kami nak pergi bawak anak bujang sorang tu. tak tau le tahun bila. hahaha....

17 dok ngomen:

Anum said...Reply To This Comment

nyum2

Munn Jaafar said...Reply To This Comment

jeruk labu? kalau jeruk jambu tu tau la...

Unknown said...Reply To This Comment

waa akak suka sangat makan strawberry ye? and first time fae dengar buah kastika :)

Unknown said...Reply To This Comment

Ritu ada buat trip gila ke CM..pegi sana balik hari..tak puas jalan2 kat sana..nak pi lagi la lenkali...

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

jambu air bestnyaaaa

Anismanis said...Reply To This Comment

sevonok nye shoping kt sane...uwaaaa... kak, bukan buah kartika kak..markisa...aaahahaha

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Last g CH 2009..huhu..lama dah xgi..

wahida said...Reply To This Comment

beb, tu buah markisa beb...
aku tak suka buah tu sbb masam...hahaha...

aku borong epal jambu tu byk nok...beli kat pasar mlm...sedapnyerrr...tak sabar balik ni nak potong, mlm tadi balik lambat tak dan nak potong...

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

semua tu wajib beli NM...

NM03 said...Reply To This Comment

anis,

ye ye... saya silap. hahaha

kasihredha said...Reply To This Comment

jeruk jambu tu...waktu akak beli byk biji

kurus said...Reply To This Comment

wahh sedapnyeee
seyesss akak terliurr dah huhu

dear anies said...Reply To This Comment

nnt bleh cari kalu gi CH...eeee x sabo nyerrrr

NrlAidaHml said...Reply To This Comment

cameron!!lamanya tak pergi sana..strawbeey pon ngancam habiss..hihihi

norhidana said...Reply To This Comment

sume tuh adalah best kak... jeruk jambu tu pun best, siap ada yg kaler merah kan jeruk tuh... dulu tak lah semahal skrg nih...

tp kan kak mmg syok dpt jln2 pg CH...

Unknown said...Reply To This Comment

pokok buah markisah/passion fruit tu ada kt umah abah menjalar-jalar...suka buat jus...sedapppppp :)

QasehnyaRania said...Reply To This Comment

ada yg pernah makana ada juga yg tak pernah makan