Friday, June 7, 2013

besar dah dia...

aku tak tau le naper aku makin malas hapdet blog. dah mcm simptom time ngandung plak. eh.... takde, perot aku hanya banyak lemak tepu je skang ni. belom ada perancangan utk yang ke dua. tggu qausar dah ada rasa takot bila kena marah baru plan nak bagi adik kat dia. ahakssssssssss!! mudah kan alasan aku... tak bleh blah langsung..

senyummu buat mami rindu!


lagi 13 hari, anak bujang aku si jambu batu air lemak manis disukai ramai masuk usia setahun. Ya Allah, sungguh kejap masa berlalu, terlalu pantas. rasa mcm baru je banakkan dia. sakit tang c-zer masih terasa, nak² lg dia suker sepak perut aku. nakal!! aku cakap kat dia, jgn nak sepak sangat dik, ni pintu kamu keluar. hehehe... 

smlm qausar dah jalan agak jauh jugak. aku ni bila nmpk dia dapat jalan, aku pyer suara mmg memekak giler. mau taknye... asal nmpk dia bejalan, aku dah menjerit. hahaha... bila dah aku jerit, dia pun buat² la nak jatuh. mengada! pastu adik aku suker bising, cemana la budak tu nak pandai jalan... asal boleh jalan maminye dah mcm kena sawan. diam² sudah le.. haish.... aku xsaited koooo... hahaha

bab makan, mmm... tak pernah le kata tak nak. ko suap je la ape saje, bagi je la ape saje kat tangan dia... dia ngap aje. tido dia pusingan 360darjah. mmg lasak sangat. baju dan seluar dia size budak umur setahun setengah ke dua tahun. bab seluar mmg aku kena beli yg dua tahun pyer sebab perut dia muncit mcm apaknye. kikiki...

dah pandai cakap skit², dah pandai ajuk ape orang lain bercakap. kadang tu spontan je luar dari mulut dia. mmg klakar... suara dia kasar, aku rasa kalu menyanyi mcm suara jamal kot. kahkahkah... pantang dengar iklan jom heboh skang ni, mula la goyang inul. aku suker nyakat dia kasik dia melalak sbb bila dia melalak, muka dia lagi kiut. mmg tak senonok mami dia kan... hahaha


"Syurga adalah sebuah kampung ketenangan, tidak akan masuk ke dalamnye kecuali orang yang menyukai anak-anak"


Ya Allah, jadikanlah anakku Qays Qausar Shah seorang anak yang soleh. amin....

32 dok ngomen:

Acik Erna said...Reply To This Comment

amiin..comel sangat..dah nak setahun rupanya..rasa baru je tengok gambar masa baby

Nory Zoulkefle said...Reply To This Comment

cepat betul masa berlalu...
makin besar makin comelll dia...
hehe

Khai♥Rin : anies said...Reply To This Comment

da nak sethn ye... jgn notti2 ye qausar... ;-)

Aida Salleh said...Reply To This Comment

Amin...Semoga Qausar membesar sebagai anak yg soleh..Umur macam Qausar ni mmg umur yg buat org selalu geram...hehehehe...

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

Dah nak setahun dah, dah bujang dah Qays ni...

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

amin amin..geram sungguh tgk qays ketawa kekek2 mcmtu. bila la aunty dpt jumpa kamu agaknye ye. aritu jumpa kamu masih baby lg.

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

senyuman yang menawan hati :)

Zura@Iwan said...Reply To This Comment

alhamdulillah dh makin mbsr dia..
tk lama lagi mummy dia tk larat nk kejar plak..hehe

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

dah nak setahun Qays ni...
sekejap saja membelanya...
dah besar lain pula kerenahnya masa itu kita akan rindu saat kecilnya...

comel Qays senyum...

lieyalatif said...Reply To This Comment

Alahaiiii bijak qausar...mesti petah nanti ko....mauu x excited ko anak dah dpt kaki..mcm aku gakle tejerit2 hepi sampai membantutkan budak tu nak berjalan hahahahahah

Weyyy xde kicap tu pun aku tetap leh telan...i mmg love salmon very2 strong hahahahaha

whitecappuccino said...Reply To This Comment

sekejap je besar anak orang hehe..

wantie said...Reply To This Comment

comel...

senyumannya tu sebijik mcm kamu bila senyum.

elise hamin said...Reply To This Comment

cair hati kalau tengok anak senyum girang kan?

wahida said...Reply To This Comment

comel!! balik kang jah, sila gegetkan qausar utk aku...heheh...

Azian Elias said...Reply To This Comment

alaaa...omel2 nya... moh lah ke sini.. biar akak jamu dia makan bagi lagi cepat besar.. mmg lahh.. kid ni cepat sangat membesar.. laju je.. tak sempat kejar kengkadang..

pinky said...Reply To This Comment

alahhhhh omel omel...macam nk picit2...=)

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Tak sedar kan Qays dah besar...tak lama lagi jenuhlah ko nak mengejarnya...hehe

AdaM Hawa said...Reply To This Comment

kejap je skrg kan.. dah nak setahun si bujang kecik comel tu.. nanti mami belikan kek besar2 ye.. :D

eLL said...Reply To This Comment

comel, hensem, gebu.

anak bujang dah ni

Kakcik said...Reply To This Comment

Aminnn...

sekejap je dah besar cucu nenek. :)

Kakzakie said...Reply To This Comment

Betullah... kakak rasa pun macam baru aje Qausar lahir dah nak setahun. Tengok muka dia siapa tak geram... kakak ni tak ada peluang, kalau dapat memang kakak gomol habis-habisan...

Dee said...Reply To This Comment

xyah tunggu lama2 lah..bagi je qausar adik..kihkihkih..

jalan dgn bontot tonggek2 adalah seksi tau mek jah..kihkihkih..

norhidana miswan said...Reply To This Comment

cptnyer dh nk setahun dh si gebus ko tu ye kak,,, rasanyer baru lg aku baca cite bersalin ko tuh... cpt betul masa nih berjln, ko takde masalah cam aku senang lh nk tambah sorang lg kak...

Mimy Hamid said...Reply To This Comment

memang sekejap masa berlalu ..rasa baca blog akak pasal qays...dengan kecomelan hensem nya tuptup dah setahun...membesar dengan baik ye sayang

ameris said...Reply To This Comment

mmg... saya pun rasa cepat je. yaya dh setahun 2 bln.sedar x sedar...
qays dapat adik nnt boleh buat kawan gaduh..

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Comel. Bestnya dah blh jalan.

Amy Sinar Raudah said...Reply To This Comment

Comelnya dia..

Ainim Suju said...Reply To This Comment

Dah nak besar dah Qays ye kak..

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Same le kite. Mls benor nak hapdet blog. Tapi, gagahkan diri gaks...

Amboi, comel le kamu qays. Dah beso t, mst hensem mcm papa kamu gak. Heheheheh....

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

mkn comel dier

adarnadzmie said...Reply To This Comment

manis sgt qays senyummm... gerrraammmm...hehe

~MommyAida~ said...Reply To This Comment

Amin!!semoga Qays membesar dengan sihat dan bijak dan menjadi anak yang soleh dunia AKhirat..amin!!