Friday, March 22, 2013

rabu, khamis, jumaat

rabu
rabu ptg, mak dah call berkali² bagitau badan qays panas giler. balik dari keje, singgah umh mandi, bersiap bagai zass ke klinik bawak dak jambu. muka, mata, bibir merah. dalam mulut dia pun panas.

 tapi menten lasak dan senyum. gurau ngan dedi tak sudah². 

bila cek suhu, tgk 39.3. tinggi tu... trus le masuk ubat montot. dktr cakap kalu setengah budak dh dok diam tapi ini budak byk lasak. dok main tepok meja sekuat hati. lagi doktor soh tepuk, lagi kuat la dia buat. timbang berat dia menten mcm 8 bulan, 10kg. sejak dia melasak ni mmg badan dia susut sikit. eh, belakang tu la maid kami.

mlm tu asyik merengek je. cian dia.. tak sedap badan gamaknya. klu dia lena pun, mesti dengar dia mengerang. pg esoknya, biasanya kol 8 dia dah bangun. tapi dia tido sampai kol 10pg, penangan obat gamaknya. mami coti jaga dia. kami berdua kat ngumah, dedi keje.

khamis

tengah dia dok lena tu, mami masak nasi dia cepat². kang kalu terjaga mmg payah le nak ke dapo

suap dia laju² sbb atok ayah dah call cakap nak datang amek kami. 

masa mami wat nasi qausar, mami sempat lagi wat paprik ayam. tak sempat mkn kat ngumah, tapau bawak p ngumah mak tok. tinggalkan kat dedi sama, balik keje dia leh mkn.

sampai ngumah maktok mami goreng bayam. kak icha nak mkn nasi ngan tauhu katanya. tgh goreng sayoq ni, mami dok bergosip ngan atok ayah. hangat betol bergosip ngan atok ayah uols... neng pun join sekali. hahaha... tak menahan betol. maktok je takde masa ni. klu tidak bertambah hangat uolsss....

neng plak sambung goreng teloq. mami sempat goreng sayoq ja, dak qausar dah mcm² ragam. tak sempat mami nak buat ikan belado, neng pun cakap tak payah sbb daging masak kicap smlm banyak lg. mlm tu baru maktok buat ikan cencaru goreng belado.

jumaat

bekpes pagi ini. dua keping roti teloq bersama teloq mata dan nes ais. tghari kang kuar berjimba ngan kwn² yg ku sayangi. roti teloq sudah, rasa nak megi plak. mana tak gemok!


38 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

ala cianya dia

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

ala comelll.....takpe takpe demam nak besar tu syg :)

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Sian dak hensem ni. Demam tambah umur kot.

nens cellection said...Reply To This Comment

sian Q..merah abes muka mata hidung die..semoga lps ni lebih sihat & kuat ye..;)

diana said...Reply To This Comment

lepas baik demam tu nanti makin lasak la dia..demam nak besaq tu..hehe

mamyharraz said...Reply To This Comment

putih gebunya qays..gewamm!

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

semoga cepat sembuh qays yg comel.
amboi mami, post gambar makanan tergoda ibu mengandung ni tau. hehehe
budak2 bila 8 bln ke atas, time melasak mmg berat badan naik turun sikit2 je

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

Ala ciannya qays demam ye syg, cepat sembuh ye...

wahida said...Reply To This Comment

jahhhhhhhh.....

aku x de mood!!! aku nak pencen drp dunia blog!!

Azian Elias said...Reply To This Comment

alaaaa..tian baby qays.. moga dah sembuh lah tu kann... kalau akak anak demam je, terus masuk kan ubat montot tu.. kalau tak, tak kebah - kebah..

sudipVSsenduk said...Reply To This Comment

Cepat sembuh ya Qays :)

Zee Suhaini said...Reply To This Comment

kalau demam tapi aktif ok la tu..

sedap plak tengok roti teloq tu..

pinky said...Reply To This Comment

get well soon ya....=)

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Cian qays.....cepat sembuh ye...
sedapnya makanan tu semua....

~MommyAida~ said...Reply To This Comment

alahai siannya Qays..semoga cepat sembuh ye sayang...makanan!!tetap adee..suma nmpak marvellesss...hihihi

fazilzura said...Reply To This Comment

tu dmm nk beso la tu .. siap wat muke cedihhh ...

ieda immi said...Reply To This Comment

ala ciann qays !
x per .. gud boy nak membesar nie .. ;)

aduhhh roti telur ! semalam petang akak balik rumah , jamah nasi lepas tuu buat roti telur gak .. perghhhh ! ;)

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Alah cian qays dmm ye. Makan ubat tau. Nanti cepat baik. Leh mummy ngan dedi bawak pi jln2.

Ratu Hatiku said...Reply To This Comment

ala siannya dia.. dah ok ker dia?

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Ala, cyg qays demam. Tapi demam lasak, taklah risau sgt kan? Hahahah! Ni demam sbb beralih bulan kot? Hahahaha!

Wah, entri 3 dlm satu? Hehehehehe....

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

panas juga tu...
kasihan Qays...

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

qays mam nak boleh apa2 tu... budak mmg camni.. :)

sedap nasi qays..

KhaiRin : anies said...Reply To This Comment

mata stim tu x tahan la..cumelll

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

semoga cepat sembuh ye...dak jambu..

lizz said...Reply To This Comment

qays hencem demam...moga cepat sihat ek...eh samala kiter asyik nak makan jer kerjanyer kenaper ek...hehe

tenku butang said...Reply To This Comment

terliur j tgk paprik ayam 2.. nyum2..

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

tenku butang said...Reply To This Comment

terliur j tgk paprik ayam 2.. nyum2..

done follow sini.. jom follow n singgah blog teman.. heee.. http://tengkubutang.blogspot.com/

klu minat kucen leh follow blog ni jugak.. =)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

whitecappuccino said...Reply To This Comment

harap qays cepat baik demam...mknan tu nampak sedddaaap!!!

Nory Zoulkefle said...Reply To This Comment

terliur plak tgk gmbar makana2 ni..hehe

Kakcik said...Reply To This Comment

Siannya Qays. Semoga dah sembuh dari demamnya.

Acik Erna said...Reply To This Comment

siannya budak comel tu demam

wantie said...Reply To This Comment

hah 39.3 tu. memang demam panas sesangat. kalay 37-38 tu pun dah panas . ni kan 39.3. adei..

lasak tul dia ye. siap leh tepuk tepuk meja lagi.

get well soon yer.

norhidana miswan said...Reply To This Comment

alah2 sian hero nan sorang tuh demam, tp mainten blh senyum n melasak lg kire ok lah tu...
jeles tul ngn qays blm 1thn dh 10kg, si aiyan tak jejak pun 9kg dh dkt 2thn kak...

abah khalisha said...Reply To This Comment

Cian dia ye..

Rinna said...Reply To This Comment

Alaa cianyaa..demamnya dak encem tuh.. biasa laa budak2 nak besar gitu laa.. :)

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

skg musim mu..ank2 aku pah sorg2 demam..huhh

AxaNixa said...Reply To This Comment

comelnya! :D

Amanda Suria said...Reply To This Comment

harap2 qays kembali sihat ye...