Wednesday, February 27, 2013

qays qausar shah # 8 bulan


20 feb 2013, genap qays 8 bulan. alhamdulillah, anak kami membesar dengan baik, makin lincah, lasak teramat sangat, suker bebel menjadi² (ikot aku kot..hahaha), suker menjerit (ikot dedi sbb time aku peknan dedi suker karoks..hahaha) tak boleh tertinggi suara, terus ciwek dan senang mengeluarkan air mata yg bejurai². kalu nangis terus bengkak mata, merah muka, idong, telinga bagai. manja melampau, rapat ngan dedi tapi tido pelok ngan mami (sbb aku gebus, sedap dipelok..hahah) 

tengah merangkak suker jengket buntut, eppp... nmpk nakal sangat. hahaha... bila bertaut dah pandai nak lepas tangan tapi lepas tu gabra sendiri, mula tak tentu arah, cuak sendiri terus nangis. rasa nak lempang berkali². hahaha... ala, lempang manja la, mana mungkin aku lempang betol². susah nak dpt weh! tapi bila besar nnt tak dengar kata, mmg aku rotan je... kikiki...

sehari sebelum dia masuk 8 bulan, mata dia kena geget dek nyamok lagi. kulit dia ni mmg sensetip melampau. kena geget kat kening lak tu. dah nampak sebelah melayu sebelah cinapex. hahaha... mcm cinapex tu sebiji la muka paksu dia, adik dedi... mmg sebiji gile.

 mlm tu aku sapu ubat elomet, alhamdulillah, esoknya surut

skang ni susah nau nak pakai pampers, baju bagai.. suker sangat meronta. geram aku! tapi bila ada dedi dia, tau plak dia diam. klu dedi dia takde time nak tukar pampers ke, mandi ke ape ke.. aku buat² jerit panggil dedi dia. mula muka gelabah mencari². hadoi.. kadang sampai aku bukak hp tunjuk gambar dedi dia baru dia diam. sepak nak! kikiki... ni nak p bawak dia cocok kokal kali ke 3, pegi baju lain, sampai klinik tukar baju lain.tak dok diam sampai muntah dalam kete.

b4 ke klinik, kami singgah lhdn nak mati setem borang maid aku tu. lama menunggu dedi dia, puas melasak dalam kete, aku kuar suara tarzan terus tertido. kahkahkah... kalu dia tido, mmg sebiji muka dedi dia.. haah... nganga pun sama... hahaha... jgn mare dedi sayang! tak sempat nak tukar baju dalam kete sebab nnt aku yg pening. sampai klinik baru tukar.

tukar baju dah hasil bantuan untie dijah, masa ni dedi dok register kebetulan untie dijah ada kat klinik so dia yg tolong. tok ayah dan mak tok dia suker nau tgk gambar ni. tok ayah kata nmpk mcm bijak betul. mcm dah reti baca buku.. hahaha... lakonan kena hebat kan qays, padahal aku dok risau dia tegolek dari kerusi tu. di balik tabir gambar ni, ramai je kat depan dia. dok panggil² soh pandang kamera. kikiki

 tgk... mantop kan lakonan. baca gapo tu qays sayang

qays ngan maklong jah. yang lain² mana tak sempat aku bawak qays tawaf opis, sori la ye... next time aku bawak lagi retis genit ni. kami nak cepat, dedi ada hal..tu yang aku menjerit minta balik anak aku bila dorang nak bw masuk opis. hahahaha... maklong, bila nak jejalan makan hangin ngan qays? qays nak jumpa abg arel dan abg aqem.

bonda dah keluarkan balik kuda kakak icha yang sekian lama disimpan atas lemari maktok. nak main beriya² tapi bila kuda tu begerak muka cuak, takot... gelabah... mengapai tangan minta bantuan. kelakakar!!

skang berat dia dah 10 kg. membesar bagai johan. aku nak dokong lama mmg tak larat, cepat rasa sakit tang czer. nasib baik la dia lebih kepada dedi dia. tapi kalu tido mmg kena ada aku, sedap kena pelok kot. hahaha.... 8 bulan tapi masih blom ada gigi. mkn mcm² dah skang ni. pantang suap semua dia belasah. cepat jalan ye nak... senang mami nak suruh itu ini. hehehe....


49 dok ngomen:

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

comel + gebus la kamu qays!!!geram auntie tauuuu :)

adarnadzmie said...Reply To This Comment

alolooo...tomey sgt qays ni... sbb tu nyamuk geget...hehe...

moga qays membesar sbgai johan...:)

Lelaki Ini said...Reply To This Comment

kesiannya mata dia kena geget.

comel sgt eh, geram nak geget dia palk..

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

tomeinya dia

Hana Soffelia said...Reply To This Comment

tiap kali nampak gambar qays tak tau nk komen apa, melainkan geramnyaaaaaaaaa.

hahaha

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Gebussnya......lakonan yg mantap qays....hehe

emy pokden said...Reply To This Comment

gebus betul si qays ni....baru 8 bulan.....berat pulak lebih kurang sama ngan darin ni..mmg lotih lah pinggang kalau berdukung tu...

nuyui a.k.a miss YUI said...Reply To This Comment

olo comel2 dak ni..geram tgk..

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Geramnya nenek tengok pipi gebu Qays ni. Macam nak geget2. :)

Eye_nee said...Reply To This Comment

pelakon mata cemey sebelah...tak pedulik..cemey ker sepet ker...telah berjaya menjiwai watak budak bijak baca buku....gerammmm tgk qays ni noksss oiiiii...

SURIA AMANDA said...Reply To This Comment

aik...Mak Jemah pun ada menyelit..hehehehe...amboi..ngan dedi takut eh...

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

comel dan gebus!!! geget sikit :D
sian tgk mata sepet camtu. semut gigit ke ape tu kak?

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Happy 8 months old QQS yang comel lagi hemsem. Sampai bengkak mata kena gigit nyamuk yer.

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Gebus giler ank mu na!!10kg?semangat!

ieda immi said...Reply To This Comment

waduhh2 kenyang tuu nyamuk dpt santapan gebus nie dik huhuh
ciann dieeer

dlm sepet2 tuu tetap cun dan handsome anak aunty nie ..
adehh wahida dah dpt jumpa qays .. akk bile lak nie ... x menahan nie ! ;)

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

kejap Qays dah 8 bulan...
tak terasa membelanya...
makin ensem...

Kancil 8349 said...Reply To This Comment

comelnya...

Huda said...Reply To This Comment

dia sgt cutela..sian mata kene gigit nyamuk :) nnti acik pukul nyamuk yg gigit tu ye..nakal nyamuk tu.

N i e Z a said...Reply To This Comment

gebus sgt qays ni..tu yg nyamuk pon suker geget..hehehhee

norhidana miswan said...Reply To This Comment

comei gile mata kene ggt nyamuk tuh... kalu aunty jmpa nih mmg aunty geget pp kamu tu qays oi... abg aiyan baru nk msk 9kg dia dh 10 kg...

Kesuma Angsana said...Reply To This Comment

sekejap je dh besar.... comey sgt !

eLLy said...Reply To This Comment

8 bulan sudah.. cepatnye masa berlalu. "Heloo hensem boy.."

ummiross said...Reply To This Comment

Alhamdulillah, 8 bulan yang indah buat qays dan NMO3 sekeluarga. Seriously, memang ummi seronok sangat tengok gambar2 qays, comel, gebus!

Kakzakie said...Reply To This Comment

Ala... Qays mata sepet sebelah pun tetap comel dimata kita kan...

Bestnya wahida dapat peluk Qays. Kalau kakak ada peluang pun terus gomol puas-puas sebelum pulang pada mummy dia.

whitecappuccino said...Reply To This Comment

comel dan booolat! 10 kg seberat sekampit beras tu...berat !

Fauziah Mohamad said...Reply To This Comment

mmg budak bijak ni, banyak fikir ni...banyak benda dia nak explore...mami kono get ready...hihihi

D Yatie said...Reply To This Comment

Ala sian ny mata dia.. Sensitif betul kulit dak macho... Hehe...

Bin Muhammad said...Reply To This Comment

Salam,
Comelnye Qays...Sekejap je masa berlalu.
Gambar last tu yg paling menarik...gangnam style!

lizz said...Reply To This Comment

comelnyer dier...putih gebu...gewammm...

wahida said...Reply To This Comment

hahaha...aku teringat dia pakai seluar tak boleh nak kancing tu nok...

punyalah demok...gerammm aku...baru mlm tadi aku tgk balik gambar2 aku ngan qausar kat klinik tu...tunjuk kat laki aku yg seluar qays tak leh kancing tu...

hahaha...

Cho Zila said...Reply To This Comment

memang geram tengok... sekarangni 8 bulan yerk... isyh kalau ler dapat sedap nak cubit2...

Haryati Faizal said...Reply To This Comment

sat je dh besar ye..

❤Kamsiah❤ said...Reply To This Comment

alala..tomei sgt...geram..akka dah lama takde anak kecik hehe

wantie said...Reply To This Comment

alolo.. hero sepet di usia 8 bulan. membesar bagai johan ye qyas

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

macam ku kenal maklong jah tu....bahahahaha


eh, apa cerita maid tu? dah ada kat rumah? nanti cerita ya pasal ambik maid...saya nak ambik maid...:)

faraherda.razalan said...Reply To This Comment

Wow!Hensem la. Heee~

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

Qays ni mcm anak2 sy, kn sikit dah berbekas, kulit gebus gitu, kekdg kite cubit2 manja pun merah...huhu

Amboi2 pandai Qays blakon, blh jd pelapis ni...ehehe

NM02 said...Reply To This Comment

daddyZ,

dah... tgh amek mood nak stori pasal maid. sabar ye...hehehe

fazilzura said...Reply To This Comment

tembamm2...

Pen Biru said...Reply To This Comment

alololo..dah shepet mate diye

Pen Biru said...Reply To This Comment

alololo..dah shepet mate diye

Riedaffya ibrahim said...Reply To This Comment

qays membesar dgn sihat...xpe mate sepet skit ttp ensem la..

Tihara said...Reply To This Comment

comelnya dia..akak pernah guna cream elomet tu sbb bibir sensitif

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Budak encem kena gigit nyamuk. Abih la tak encem dah...

Dee said...Reply To This Comment

geramnya..comel dan hensem betul..dpt kt aku..aku nak geget peha dia eh..hahaha..

Bui Junaidi said...Reply To This Comment

MATA SEPET SEBELAH PUN TETAP COMEL JUGAK...

Ema Blog said...Reply To This Comment

chubby nya..geram nak cubit-cubitan

Nory Zoulkefle said...Reply To This Comment

comeyynyer...nama pon sedappp..

mesti hensemm ni dah besar nnt..
hehe

aizamia3 said...Reply To This Comment

geram nengok dia ni.. ;)