Thursday, October 11, 2012

alhamdulillah


semalam mami n dedi coti bawak qays p check up kat sepital selayang. c.up dia bukan sebab dia tgh tak sihat skang ni tapi sebab susulan selepas 3 bulan qays keluar dari nicu. alhamdulillah, qays membesar dengan sihat macam kanak² lain. 

mami ada jgk tanyer kat doktor pasal batuk qays. takut la ada problem kat paru² dia ke kan. alhamudulillah, takde ape yang perlu dirisaukan. kata doktor, normal utk budak besar qays bila batuk mmg mcm tak cukup nafas sbb dia tak boleh balancekan penafasan semasa batuk. doktor kata selagi penafasan dia bukan tercungap, laju, nampak dada dia turun naik dengan kerap, tak mahu susu langsung, itu baru kena refer ke sepital dengan kadar segera. setakat ni, qays tak penah tolak susu. cuma adakala dia tak minum banyak mcm waktu sihat.

smlm qays tak banyak ragam. dari mula mami kejutkan dia jam 6.30 utk bersiap, dia mcm biasa bersembang ngan kami. dalam kete dia diam layan perasaan. dekat nak sampai sepital, dia terlelap. angkat letak dalam stroller pun masih tido.

 nampak, koler baju dah gesel pipi dia. hahaha

nasib baik le tak ramai sangat smlm. qays pun tak buat perangai. mami takut dia bosan. tapi bila tgk orang ramai, mcm² karenah anak² yg ada kat situ, qays jadi ralit.

lepas timbang berat dan ukur tinggi, mami tukar baju lain sebab rimas plak tgk koler baju tu penuh kat pipi dia. pastu mami saje la nak amek gambar dia. boleh plak dia buat mulot itik cenggini. ahai.... kecik² dah pandai buat bibir seksi ehhhh.... lempang kang!. pipi je tak kembung sekali. kalu tidak, makan hati kak senduk tgk gambar kau dik. hahahaha... ampun kak senduk!!!!!! sumpah mami gelak tepuk meja baca n3 mulot itik kak senduk. jaga jaga, ada yang memerhati... meriah uolsss!! caiya la kak senduk! ai like your lasserrrr! upsss.... larik!!!!!!










berat mami turun lagi 1.2kg! yiaaahuuu!!!(taip sambil ketip bibir tanda malu) hehehe

27 dok ngomen:

Anum said...Reply To This Comment

tomeinya
x tau nak kata apa daaaaaaaaaaaaa

Kakzakie said...Reply To This Comment

Kakak tengok jari gebus montok Qays pun dah geram. Untunglah siapa yg jaga Qays dapat gomol selalu..

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Amboiiiii pandainya Qays menongkat dagu. :)

Alhamdulilah, kesihatan Qays baik je.

Nieyl said...Reply To This Comment

tomey nyer la dak qays nie...:)

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

ish shomel sungguh la hai.
rase nak geget je mulut muncung dia tu.
dah mcm nyanyi kekdah nye. hehehehe

mamawaiz said...Reply To This Comment

putih gebunya anak kak ni..geram tgk

wahida said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...Allah telah mempermudahkan kamu sekeluarga...

semoga Qays sihat2 selalu...

Nens Collection said...Reply To This Comment

haha..terus terjah mulut itik tu..haha..

qays ttp comel dr mulut2 itik yg lain..hehe

~ yus ~ said...Reply To This Comment

memang geram bila tgk dia buat bibir gitu....

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

tembommmm!!!hensem plak tuhh.... :)

:: Riri-Fatieha ::~ said...Reply To This Comment

boleh tak nak picit2 pipi qays tu.. geram je tngk

JaSSNaNi said...Reply To This Comment

pandai dah qays wat memek muka tunjuk kat mommy ye.. :) comel je tengok dia wat camtu.. cute sangat2..

Cho Zila said...Reply To This Comment

ala baguihnyer dia.. baik bebeno... kemain encem nak gi sepital yerk...

Anum Shukri said...Reply To This Comment

weiii..comel mulut dia..boleh tarik tk?huhhu..moga Qays tak batuk2 lagi ya..

Eye_nee said...Reply To This Comment

Amboi..pandai dah buat mulut comey cam tu....rasa nak cubit2 mulut tu...

NM02 said...Reply To This Comment

wahida,

harap2 mcm tu la jah

Dee said...Reply To This Comment

alhamdulillah..qays xde apa2..tu mulut itik tu leh lawan duck face pompuan mc 5 hari tu..kehkehkeh..

lieyalatif said...Reply To This Comment

hensem anak ko beb...aku suke tgk muke die...

alhamdulillah semua ok yeak....semoga bb qays membesar bagai johan yeak n menjadi anak yg bijak pandai...amin....

atty's said...Reply To This Comment

amboi qays..pandai snap gmbr ikut trend terkini..

caiyork gak utk mama qays.

Zura@Iwan said...Reply To This Comment

alhamdulillah qays ok dh...

amboi...dia mmg lg comey buat mulut gitu..hehe

aizamia3 said...Reply To This Comment

Alhamdulillah..

psstt: comey.. suka tengok dia.. ;)

Qhaifa Nur said...Reply To This Comment

alhamdulillah, lega hati mama dgr doc ckap gitu...
comel qays buat mulut itik...

ieda said...Reply To This Comment

alahh comel buat mulut gitu kann ;))
gerammm
kim salam peluk gomol2 .. ;))

qemaishak said...Reply To This Comment

comel buat bibir seksi tuh hihi

Kella said...Reply To This Comment

alllaaaaa.. comeynya dia... =)

ieja amieja said...Reply To This Comment

comeinya dia..dah 3 bulan..kejap je kan..

huda ♡ Azhar said...Reply To This Comment

baju si kecik sama dgn baju my son gak hihihi...