Thursday, November 24, 2011

alhamdulillah... rezeki berlipat kali ganda

DUGAAN ALLAH TERLALU HEBAT, SAMA MACAM NIKMATNYA. kami bersyukur padaMu Ya Allah atas rezeki yang tidak disangka ini. terima kasih kerana mendengar rayuan dari doa yang kami pohon setiap hari. tidak putus berdoa sehingga penantian selama 7 tahun akhirnya dimakbulkan. saya disahkan hamil dan hari ini kandungan saya berusia 2bulan 2hari.

 daddy & mommy 2be

berita gembira yang tidak disangka ini dikongsi bersama keluarga, saudara mara juga kawan². saya dan suami berkongsi perasaan sebak sehingga kami banyak menitiskan air mata. pelukkan suami yang sangat erat ketika mengetahui berita ini membuatkan saya bertambah sayu.  betapa besar kuasa Allah  swt lebih dari segalanya. terjawab segala tuduhan, cacian, kata² yang pedih terhadap kami berdua, yang mempersoalkan dan mencari kesilapan kami. kami pendam perasaan itu kerana kami tahu, segala dugaan dan nikmat datang dariNya bukan dari manusia yang lebih banyak bersangka buruk dari mendoakan kebaikkan orang lain.

terlalu banyak untuk dikongsi disini, tetapi sebagai permulaan, inilah berita gembira pertama untuk tahun ini dan sambungan kisah ini akan menyusul kemudian bersama jalan cerita yang lebih menarik, insyaAllah. terima kasih pada keluarga dan kawan² rapat yg turut berkongsi air mata bersama kami, sehingga saya membuat n3 ini, air mata masih mengalir mengenangkan kegembiraan suami, mak ayah, adik beradik dan keluarga mertua. kenangan berkongsi air mata ini akan terus saya simpan sebagai satu sejarah yang takkan mungkin dapat dilupakan. renungan ayah pada saya ketika mendapat tahu yang anak sulungnya ini akhirnya boleh hamil seperti wanita lain, mmg satu renungan yang cukup dalam. renungan itu lah yang membuatkan saya menjadi lebih terharu, seakan mengerti ape maksud disebalik renungan itu. ok ok... nnt sambung citer ni. tak tahan dah, byk sangat air mata bejurai hari ni. hehehe..doakan kandungan saya sihat dan membesar dengan sempurna.

inilah berita gembira yang kedua. bertambah lagi rezeki kami. syukur sangat... betul kata hubby, rezeki anak dalam perut. sekali Allah swt turunkan nikmat, mmg tak terjawab dengan kata². hanya perasaan gembira bercampur air mata serta dipanjangkan doa tanda terima kasih atas segala pemberian dan perluaskan pintu rezeki buat kami. Allah itu Maha Besar, Maha Berkuasa lebih dari segalanya. siapa manusia 'itu' yang meletakkan takdir buat kami. 

hari ini hubby segak bergaya kerana ada sesi fotografi di HQ untuk buletin bulanan opis dia. insyaAllah 21 disember, hubby naik pentas untuk terima ganjaran ini. so sayang, ai ada hadiah cukup menarik buat yu. tunggu!

tahniah suamiku... kedua berita gembira ini hadiah anibeseri kita bulan depan. alhamdulillah...

bersambung

195 dok ngomen:

lieyalatif said...Reply To This Comment

alhamdulillah!!!

ya Allah....rase nak bergenang air mate lieya nie....tahniah dear....rezeki berlipat2 ganda....syukur2...

jage diri okey....mkn asid folik n vitamin time preggy jgn lupe key...ape yg penting jangan buat keje berat.....

KSWSK said...Reply To This Comment

turut sebak dan tumpang gembira

Fara said...Reply To This Comment

Alhamdulillah!

Awak! Tahniah untuk awak dan suami. Semoga rezeki kamu berdua berpanjangan! Jaga kesihatan, banyakkan berehat dan jangan depress ok?

=D

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...Reply To This Comment

Syukur alhamdulliah
Rezeki dariNYA
Happy for u
Yeahhhhhhhh

♥cikmOt♥ said...Reply To This Comment

alhamdulillahh...tumpang hepi...
jaga diri bebaik tau...
jangan pulun wat keje...

qemaishak said...Reply To This Comment

Tahniah kak..turut sebak baca entri ni..jaga diri baik-baik..moga selamat semuanya.

Maya Mayana said...Reply To This Comment

Alhamdulillah..tahniah..jaga diri dan kandungan bebaik ye...semoga semuanya berjalan dengan baik..Amin..

kakngah said...Reply To This Comment

tahniah....
tahniah juga kerana tidak berputus asa.
take care bebeh!

AYuNG said...Reply To This Comment

waaaaa....tahniah kak:)

Salina@IbuAqil said...Reply To This Comment

Tahniah dear!!
Rezeki Allah tiada tolok bandingnya..
Syukur Alhamdulillah!!
Dia maha mendengar & memberi..
Maha mengasihi..
Jaga kesihatan baik2 yer..
Ina tumpang gembira sis.. ;))))))

whitecappuccino said...Reply To This Comment

Tahniah! alhamdulillah..semoga bertambah2 rezeki kurnian Tuhan.

Pepel BoNda AmaNi said...Reply To This Comment

tahniah...tahniah...tahniah.....ya allah perkara yang paling indah bagi pasangan suami isteri...saat mengetahui zuriat hasil kasih sayang terbentuk dalam rahim...syukur sangat..tahniah..dan take care..jaga kesihatan bebaik ye sis....

nurbeena said...Reply To This Comment

Alhamdulillah, tahniah stlh tujuh tahun menanti. jg kandungan dengan baik. smga selamat senuanya. doakan utk sal pula yg jg sedang menanti...

NM02 said...Reply To This Comment

nurbeena,

insyaAllah, saya doakan kamu juga akan mendapat berita gembira seperti saya. teruskan berdoa, jgn putus asa. ingt Allah selalu ye.. dia Maha mendengar..

Shaiful Zaidi said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...tahniah!

Tentang Kita said...Reply To This Comment

alhamdulillah tahniah.....akhirnya doamu dimakbulkan jua....jaga diri jaga kesihatan semoga semuanya selamat...tahniah jugak wat hubby akak....semoga beliau lebih cemerlang di masa2 akan dtg...amin

pnsusu said...Reply To This Comment

tahniah............
syukur........
alhamdulillah

rezeki yg berganda2....alhamdulillah

marinahunny said...Reply To This Comment

tahniah!tahniah! tahniah! syukurrr....

adarnadzmie said...Reply To This Comment

tahniah dik.. kami tumpang sebak dan gembira atas pemberianNya.... alhamdililah doa mu dimakbulkan Allah...aminn..

take care...

cikbedahlaser said...Reply To This Comment

alhamdulillah...
tahniah tahniah tahniah...
owhh syahdu baca ntri akak...
terus sy pon rs perlu kuat mcm akak gak... sy bru 3 thn dh putus asa....
jaga diri bebaik kak... smoga ibu n anak sihat...amin

kakcik said...Reply To This Comment

Alhamdulillah. Tahniah buat Niez dan suami. Bukan 'made in Bali', kan? :)

Jagalah kandungan itu dengan sebaik mungkin ya Dik. :)

Iryani Noor said...Reply To This Comment

alhamdulillah..
tahniah dear.. m happy for u..
jaga diri & kandungan elok2 ye...

tahniah juga buat ur hubby yg dpt APC =p.. double joy.. yayyy =p

Sue-Rya AQ said...Reply To This Comment

syukur alhamdulillah..tahniah buat akak n hubby..semoga akak dan baby inside dilindungi Allah SWT..

mmg rezeki akan berlipat kali ganda bila ade baby inside..mcm saya preggy dulu la..hehehe..

pls do take care of urself k..mwah2..

pssstttt..ptt la terserempak kt klinik aritu.. ^_^

Qaseh Qistina said...Reply To This Comment

tahniah2...sedih pulak baca entry nih..sobss..

rezeki kadang2 datang x diduga kan..akk jaga diri n kandungan baik2 ye..=)

fiza said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...syukur. Tahniah untuk kalian berdua. Rejeki berganda. Welcome to da club mommy ☺☺

Take good care of yourself ok. Jangan lasak² sangat. Selamat menempuh 40 minggu nan indah.

jom baca:

Burger Kukus Jalan Rejang @ Bangi

8 Jenis Penyakit yang Boleh Sembuh dengan Berjalan Kaki…

NM02 said...Reply To This Comment

kakcik,

haah... bukan made in bali. kat bali mmg dah lekat, cuma tak tau je masa tu.. nasib baik kuat selama 4 hari disana

che mid said...Reply To This Comment

Subhanallah. CM pun kongsi kegembiraan in. Pada pasangan lain yang belum ada anak, jadikan ini iktibar.. Kita merancang, Allah juga merancang... perancangan Allah yang terbaik. Kita redha je... bergembiralah.. tapi jangan berharap sangat ok.. masa masih jauh lagi..

NM02 said...Reply To This Comment

cikbedahlaser,

jgn mcm tu dik. teruskan berdoa insyaAllah.. Allah itu maha mendengar. teruskan berusaha ye...

NM02 said...Reply To This Comment

sue,

yezza... masa tu ai mcm tekejut tgk ramai kat luar. nasib baik ada tab hubby nak sorok dulu hasil scan hari tu. hehehe

wahida said...Reply To This Comment

walau pun dah ucap tahniah sebelum ni, aku nak ucap sekali lagi....

Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah....
betapa besar kuasa Allah kan...Allah itu Maha Adil..Maha Mendengar...berkat kesabaran korang dan tak putus berusaha dan berdoa, akhirnya Allah makbulkan doa korang...
ko jaga diri bebaik dan jaga kandungan ko tu sebaik mungkin ye...jgn angkat berat2...ko tu bukan leh caya, kang angkat meja la, dukung budak seberat 20 kilo la...hehe...
ingat pesan aku, jaga kandungan tu tau!!!

dan nak ucap sekali lagi tahniah pada along sbb dpt cemerlang tahun ni...semoga dia terus memeberikan perkhidmatan yg terbaik di UiTM tu...

aku sayang korang!! hug!!

sambil aku taip n3 ni, aku nangis lagi jah...betapa aku terharu dan sebak ngan n3 ko kali ni...
kol aku skang sbb air mata aku tak terbendung lagi ni....huhu...

Anonymous said...Reply To This Comment

Haishh, sebak baca posting ni.

Apapun, Alhamdulillah atas rezki yang dikurniakan ye.

-dakpink.blogspot.com-

~ yus ~ said...Reply To This Comment

alhamdulillah....

tahniah niezza...

tak sia2 kesabaran dan doa niezza dan suami yang tak putus2 selama ini.
Tumpang seronok sekali.

Berita baik bergandai...syukur!
Tahniah sekali lagi atas rezeki ini ya Niezza...

Akak pun teruja sama ni...:)

Teratak Hami said...Reply To This Comment

Alhamdulillah Niza .... gembira akak dengar. 7 Tahun tu lama jugakkan tapi tulah kuasa Allah. Kalau ada apa2 tips (ada ambil apa2 supplement ke?) boleh share dengan bloggers yg mungkin tengah mengharapkan zuriat.

Tahniah jugak pada your hubby. Pekerja gigih tu :-)

Yan said...Reply To This Comment

ALHAMDULLILAH my dear..Akhirnya...Akak pun tumpang gembira.. Meremang bulu keting bila baca yr punya N3 ni..

Tahniah buat Along...

ejaMaria said...Reply To This Comment

alhamdulillah...

tahniah...
kite tumpang gembira... jaga diri untuk jaga kandungan juga... biar la banyak pantang / tegahan (itu tak bole buat... ini tak bole buat) yang penting mummy dgn baby sama sihat dan selamat...

mamyharraz said...Reply To This Comment

Tahniah!

syukur alhamdulillah.tumpang hepi+terharu baca entry kali ni..

jaga diri baik-baik..hug!

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

Alhamdullilah...Tahniah....

ps: baby made in Bali ke? :P

ajumohit said...Reply To This Comment

ALHAMDULILLAH!!!!!

Sujut syukur padamu YA ALLAH...
makbulkan jua doa hambamu yang benar2 menginginkan rezeki ini, tahniah niezaa!!!!

jaga kesihatan, jgn wat keje berat2 tau...ko mmg kaki jalan kan, so kurangkan skit aktiviti coti2, biaq aku lak pi bercoti hehehehheh

aanie said...Reply To This Comment

tahniah...tahniah....tahniah....
rezeki berganda....
semoga ibu n anak sihat....

rosli said...Reply To This Comment

NM02,

Saya hanya mengenali you dan your hubby menerusi blog, apapun tahniah pada you dan hubby. Allah sedang nak bagi rezki. Jaga kandungan dan kurangkan travel wpun dekat, kalau jauh elok kurangkan sehingga kandungan tu stabil dan mantap...lepas 5 bulan baru stabil. Ameen

miloais said...Reply To This Comment

tahniah buat uols berdua nokkk...

alhamdulillah...

NM02 said...Reply To This Comment

rosli,

terima kasih banyak.. maknanya dah lama la singgah blog ni ye. hehehe... terharu.

banyak perkara yang kami plan untuk tahun akhir tahun ni kami terpaksa cancel sebab baby junior ni... hehehe

eh, jom la follow saya.. saya terjah yu skang..

norhidana said...Reply To This Comment

syukur kak... ya allah....amin ya allah

tahniah bnyak2 ye kak... bergenang air mata dana baca ntry akak nih tau,gembira sgt dana ni tau...
pastu rezeki lak cik abg akak dpt apc yek,tahniah utk cik abg akak...
akak jaga diri tau... tak sbr nk tgk akak jd mak yong cam emy nyeh2

Suara Kalbu said...Reply To This Comment

Alhamdulillah,

Tahniah untuk awak suami isteri. Semoga diberi kesihatan sehingga selamat melahirkan. Tumpang gembira untuk awak.

Nak menitik air mata ni sebab sama je kisah kita ni cuma awak lebih dulu diberi rezeki.

SYANI said...Reply To This Comment

Alhamdulillah & tahniah pada korang berdua... Penantian yang lama akhirnya dibalas dengan nikmat yang berganda..

shida said...Reply To This Comment

tahniah NMO. Rezeki Allah yang bg.. bukan manusia yg bagi.. So, hati2...jg anugerah yg allah bg... Terbaikk...

Sue Zaman said...Reply To This Comment

tahniah akak n husband... akhirnya akak akan menjadi seorg ibu... sue dh tau dr k.na cuma tgg akak share berita gembira dlm blog :)

nnt jemput dtg kenduri sue tau...

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.... dah agakdah.. dengan hint2 yang diberikan.. akhirnya termakbul jugak doa suami isteri kan...

NM02 said...Reply To This Comment

sue,

harus hadir wedding korang. tak bagi kad pun mmg kami nak pegi. hehehe

emma dangdut said...Reply To This Comment

kak ena, Alhamdulillah.tahniah!!

Latina said...Reply To This Comment

Alhamdulilah..tahniah..penantian awak 7 tahun dah berakhir..ternyata awak kuat utk hadapi ujian ini..sy kadang2 putus asa & kecewa bila gagal memiliki zuriat..tp bila baca kisah awak..sy jd semangat..pasni sy akan terus berusaha dan terus berdoa...

elise said...Reply To This Comment

alhamdulillah...tahniah dan tahniah...

jaga kandungan elok-elok, semuga semuanya selamat...ameen~

atty's said...Reply To This Comment

alhamdulillah , and tahniah kty ucapkan..insyallah kalo kita bersabar , pasti rezeki itu milik kita satu hari nanti..

jaga diri ye..

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...Reply To This Comment

tahniah ya!! jaga diri baik-baik tau..

[-suziey-] said...Reply To This Comment

alhamdulillah..syukur...tahniah utk both of u...jaga diri baik2 ok..jgn lasak2.. Allah Maha Adil..Dia tau ape yg terbaik utk hambaNya..rezeki semua dlm perancangan Dia. :)

YONG MURNI said...Reply To This Comment

tahniah ...
bersyukur kepada Allah...
Jaga diri dan kandungan baik2...
insyaallah..

cik zilla said...Reply To This Comment

tahniah... jaga dengan baik.. :D

..::SangRatoo::.. said...Reply To This Comment

Alhamdulillah..mama sherry..pertama kali dengar tentang mama sherry aritu..kite sebakk..dan terharu..syukur..jaga baik² ok :)

Cik Bambam said...Reply To This Comment

Ya Allah kak! seronoknya baca! :P

Jaga baby dalma perot elok2 ek..
Mak dia pula kena lar pantang makan.. jangan main redah jek.. mkn mknn berkhasiat kasi kuat kandungan lak..

syoknya bambam ada kazen baru!! :P

Tahniah kak niza & hubby!!!

eKa said...Reply To This Comment

alhamdulilah.syukur...saya pulak yg rasa nak nagis baca entry awk ni...awk layak utk itu, setelah sekian lama berusaha...tuhan itu maha adil...dia tidak akan mengecewakan umatnya,tahniah ok.take care

InaAchik said...Reply To This Comment

sebak kita baca komen ni...
terasa kegembiraan kamu sampai sini...
ALHAMDULILLAH... rezeki kamu dah sampai... semoga kite diberi kekuatan dan kesabaran utk terus menanti ngan sabarnya seperti kamu...

TAHNIAH dari kite buat kamu n hubby...
#mode nanges tumpang gembira utk kamu...

mak encik | SZ said...Reply To This Comment

syukur!

jaga diri bebaik ye niezza...
sphanya doa dititip dari jauh...

Cik Rose Cute said...Reply To This Comment

Tahniah!...Itulah mukjizat Allah....Begitu lama Allah memberi Ujian...tersebut...Jagalah dengan baik kandungan tue...jangan lasak sangat dan buat keja berat...

Zana Nordin said...Reply To This Comment

alhamdulillah
zana pun rasa apa yg u rasa dear...
hanya yg mengalami jer rasa apa yg sedang u rasa...

moga u dan kandungan u dipelihara
jaga diri bebaik k.

tetiba rasa sayu di hati nie
bila ler giliran zana plak..

eB ezrin said...Reply To This Comment

tahniah dear, menitik air mater i tmpg hepi. alhamdulillah doa rakan2mu dimakbulkan. :)
tc tau... jgn skip folic acid tuh... eeee suker3...
ps: awat x habaq asben u satu company ngan i. hik3

Kakzakie said...Reply To This Comment

Tetiba airmata kakak turut luruh Niez. Syukur 7 tahun bukan satu jangkamasa pendik. Anugerah Allah tidak kita ketahui sehinggalah ia dapat kita nampak.

p/s: Terkenang kakak ipar kakak sehingga kini masih tidak dikurniakan zuriat lagi. Sedih kan...

Dinas Aldi said...Reply To This Comment

SYUKUR ALHAMDULILLAH!

7 tahun dalam doa & penantian, kini berbalas sudah. Jaga diri baik2 ya!

lizz said...Reply To This Comment

congrats yer..untuk awak dan suami

kasihibu said...Reply To This Comment

tahniah dan alhamdulillah
rezeki berganda ganda..
semoga semuanya selamat dan di permudahkan sehingga si kecik lahir

jaga diri dan kesihatan baik baik...

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment
This comment has been removed by the author.
~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

Alhamdulilah & Tahniah atas rezeki yg dikurniakan olehNYA...

Take Good Care ok...

ingat pesan Wahida tu, 'jgn angkat berat2, ko tu bkn leh pcaya sgt'..ekekekekek

redza said...Reply To This Comment

tahniah...syukur kpd Allah

jedi said...Reply To This Comment

syukur alhamdulillah...

.:Mama Dhia:. said...Reply To This Comment

alhamdulillah..
rezki Allah.. syukur.
tahniah utk akak & suami..

~ DADDY ADANDO ~ said...Reply To This Comment

TANIAH SAHABAT ku...
Aku dah dengar cerita ni lama
tapi aku nak dengar dari MULUT ko sendiri....Tapi....
Apapun...Aku tahu betapa Gembira dan berbunganya hati ko + along sekarang sebab aku dulu pun pernah menanti agak lama juga..(3 tahun)
Betul tak aku ada cakap ngan ko dulu,SABAR dan Terus Bersabar,Ajal,rezeki adalah ketentuan Ilahi dan Kini ALLAH telah memakbulkan apa yang ko + along harapkan...
JAGA KESIHATAN & EMOSI ko selama nak bergelar Ibu ni..
INGAT...!!! Jangan nak minum COKE sangat...Tak baik bagi ibu yg sedang mengandung...!!!
TANIAH...TANIAH...TANIAH My Beloved Friend....!!!!!

mimiyuyu said...Reply To This Comment

Alhamdulillah
tahniah...
Julai 2012 mommy jugak...
jg kandungan baik2...
semoga selamat hendaknya...Ameen~~

adex-aieda said...Reply To This Comment

kakakakakakaka...
rasa cam nak g polok2 akak..tahniah..akhirnya sinar tu datang.......jaga diri akak...jaga pemakanan.....

eLL said...Reply To This Comment

tahniah kaklong.
jaga kesihatan, jaga diri.
maha suci Allah yang sememangnya menjanjikan perkara indah buat hambanya.

mas said...Reply To This Comment

Alhamdulillah..syukur atas nikmatNYA!!!

saya tumpang menangis juga!...
tahniah utk u n suami ye.. (:

Bui Junaidi said...Reply To This Comment

alhamdulillah,berkat kesabaran..
bui amat faham perasaan mcm ni sebab bui pernah mengalami..5 tahun kawen baru dpt anak..sampai ada kawan lelaki tu cakap,kalau dia jd hubby bui dia akan kawen lain..

bila dpt tau bui pregnant,mmg bui dan hubby menangis kegembiraan..cuma ms tu bui belum berblog..kalau dh mesti bui curahkan perasaan hepi tu kat blog mcm awak...

tahniah dan jaga diri elok2 yer..*_*

ieda said...Reply To This Comment

alhamdulillahhhhhhhhhhh !
TAHNIAH BUAT ADIK ...

sayu akak baca .. berkat doa dan kesabaran kita allah akan beri jua dik .. itu janji dia .. lambat dan cepat sahaja yg menentukannya ..

syukurrr alhamdulillah sekali , penantian selama ini termakbul ! .. akak happy 4 u dear !!! :))

and happy 4 the achivement tu ..

e k i n ♥ y u s r i said...Reply To This Comment

tahniah
baby kte nnti sebayalah
hhehehee

eMaH SoMeL said...Reply To This Comment

sob2..tacing nye..tahniah2..mmg rezeki bb..tumpg gembira.. :)

sha a.s said...Reply To This Comment

tahniah awak..alhamdulillah..kn kite ckp kt awak, rezeki akan ade jugak cuma x tau bile kn..sama² kite jg diri ok...tahniah sekali lg!

chekna @ mama ziyad said...Reply To This Comment

alhamdulillah...tahniah & take care ye... moga dipermudahkan semuanya... amin...

wida said...Reply To This Comment

alhamdulillah..tahniah sis.tumpang gembira utk sis...
take care yer:)

Nens Collection said...Reply To This Comment

WAHHH...akakkk..moms 2 be..tahniah dari saya,rezeki Allah taala tiada sape sangka,ramai benar rakan blogger preggy skang ni..ni teringin nk join skaki ni..ahakksss..

mamasuri said...Reply To This Comment

alhamdulillah ...tahniah beb...aku pun tumpang gembira dengan berita ni...yang penting anak kita nnti sama tahun lah...aku due bulan dua nnti...jaga diri elok2 tau...

♥Leily|Ummi Alya Husna♥ said...Reply To This Comment

alhamdulillah.. tahniah!!!
saya tumpang gembira dgr perkhabaran ini..
jaga diri awak elok2 yer...

Dee said...Reply To This Comment

alhamdulillah..serius..aku menangis baca berita ni mekjah..syukur sgt2..jaga kandungan dengan baik eh..ni penangan Bali ke? hihihi..

Zana Adieyza said...Reply To This Comment

syukur Alhamdulillah.. air mata zan ajuga mengalir saat membaca entry ni..

entry ni jugak mengajar zana ttg erti kesabaran.. sesungguhny apa yg akk lalui selama ni akhirnya menemui berita gembira yg terlalu indah untuk dikenang..

jaga diri baik2 yer kak.. zana doakan agar kandungan akk & akk sentiasa sihat hendaknya.. zana berharap agar ada juga rezeki untuk zana rasa apa yg akk rasa sekrang..

NM02 said...Reply To This Comment

zana,

insyaAllah dik. kena kuat semangat, tabah dan jgn berhenti berdoa padaNya. ada tu, kita je yang tak tahu bila...

jgn putus asa tau..

NM02 said...Reply To This Comment

kak dee,

hehehehe... anak bali? tunggu jalan cerita nnt ye..

maceh kak...

Alin Marlini said...Reply To This Comment

congrats dear, anugerah Allah tidak ternilai..

Sharifah Nadzarah said...Reply To This Comment

tahniah...tahniah...tahniah...tumpang kegembiraan u all...
sedey plak baca n3 kali ni...
ape2 pun jaga baby baik2 tau...

@e_da said...Reply To This Comment

allahuakbar.. syukur atas nikmatnya.. akhirnya tuhan beri nikmat seorang ibu.. jaga kandungan baik2 ya... smoga semuanya selamat.. tahniah juga buat suami

Dalila Hamid said...Reply To This Comment

Allah maha besar.... tahniah tahniah tahniah... syukur Alhamdulillah.... dela baca en3 ni pun terkeluar air mata sekali.... tumpang seronok.... dalam hati ni terdetik bila akan tiba masa untuk dela pulak.... 8 tahun penantian kami cukup pedih nak diceritakan tntg kata2 orang.... semua terbuku dalam hati.... Nieezareena tahniah sekali lagi ye...

Shibam Jelita said...Reply To This Comment

alhamdulillah, akak doakan semuanya selamat, amin

Shu Shinju said...Reply To This Comment

tahniah kak.. jaga kandungan elok2 k..:)

ct rahani said...Reply To This Comment

tahniah kak.. sy pun bergenang gak air mata baca entry akak nih.. semoga akak & baby sihat2 selalu dan semoga Allah permudahkan segala urusan.. amin..

NM02 said...Reply To This Comment

dalila,

nasib kita seakan sama, cuma penantian saya hanya 7 tahun, awk dah masuk 8 tahun. kita faham dan mengerti sangat ape yg kamu rasa sekarang ini. biarlah ape kata orang, yang penting kita jgn putus doa. insyaAllah... Allah Maha mendengar. dekatkan diri dengaNya..

penantian mmg satu penyiksaan. jika sudah tertulis ada rezeki buat kite, tunggulah lama mana pun ianya tetap ada. kita saje yang tak tahu bila.

bersabar, tabah dan teruskan berusaha. terima kasih sudi drop komen dan follow kita. kita terjah kamu sekarang... hehehe

KhaiRin said...Reply To This Comment

komen ke 100!

TAHNIAH! (100x)

NM02 said...Reply To This Comment

khairin,

hehehehe... komen yang simple tapi menarik. hehehe

Rinna said...Reply To This Comment

Alhamdullillah.. Tahniah.. akhirnyaa..apa yg ditunggu selama 7th dengan berkat doa dan usaha yang tidak pernah putus akhirnya doa kalian diperkenan oleh Allah.. Syukur atas nikmatnyaa..

Tahniah juga pada hubby Nieza dpt APC tahun nie.. rezeki anak laa tuh.. :)

-oP_ida- said...Reply To This Comment

ALHAMDULILLAH....TAHNIAH-TAHNIAH...

sujud shukurrr ......

PENANTIAN yg dinantikan selama nie...terjawab sudah.......hebatkan kuasa ALLAH...

sis, jaga diri ya......

eB ezrin said...Reply To This Comment

eB dh pindah ke satelite. jalan othman ;p

lienda said...Reply To This Comment

betullah kata orang,setiap anak pembawa rezeki....

lienda said...Reply To This Comment

betullah kata orang,setiap anak pembawa rezeki....

wardah @ fie shah said...Reply To This Comment

Alhamdulillah, mmmuahhh take care ok!

ikiqzana said...Reply To This Comment

tahniah.. tumpang hapi jugak dengar berita ni. pepepon take care yer.

Acik Erna said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.Tahniah..acik cukup faham dan mengerti bagaiman perasaannya..jaga diri jaga kndungan..semoga selamat hingga melahirkan..acik dulu selepas 5 tahun..baru mendapat berita gembira itu..

Ibu Lala said...Reply To This Comment

tahniah tahniah tahniah..sonoknyer. rasa cam nak peknen la jugak.. mengandung adalah detik yang sangat indah...

h4ni3 said...Reply To This Comment

tahniah.. happy 4 u
rezeki baby tu :))

ct shah said...Reply To This Comment

kak ena!!!!tahniah!!!alhamdulillah.saya laks yg terujer.semoga kak ena dan hubby sentiasa bahagia selamanya.jaga diri dan kandungan tu.enjoy your pregnancy & welcome to the club!:-)

idasm said...Reply To This Comment

alhamdulillah syukur yg tak terhingga. ida tumpang gembira. semoga kandungan sihat walafiat. selamat menempuh alam peknen yea.

tahniah!!!!

wan nurul hezrina said...Reply To This Comment

tahniah tahniah

wan nurul hezrina said...Reply To This Comment

tahniah tahniah

Aku said...Reply To This Comment

Tahniah.
jaga diri baik-baik. penantian yang lama tu.

ina said...Reply To This Comment

Alhamdulillah. Syukur. Tahniah. Segala-galanya adalah rancangan DIA.

Masni Syafie said...Reply To This Comment

tahniah =) sy myb akan terima anugerah tue bersama dgn suami mu itu..hehe..kampus shah alam

Munnafendy said...Reply To This Comment

sy 1st time dtg blog akak ni..tp baca entry ni..seriously buat sy sebak..

*my sister mgkin lebih fhm perasaan akak..sbb dia pun still blum ada rezeki nk mgandung..tahniah akak..jaga kandungan baik2 k..

Queenie said...Reply To This Comment

Allahuakbar.
Alhamdulillah...tahniah utkmu dan suami...

jaga kandungan tu sebaik mungkin..
didoakan moga selamat hingga melahirkanny ke dunia..amin.

mamaNoriz said...Reply To This Comment

wou!

berganda rezeki!

syukur sgt!

sooo hepi for uuuuu...

rezeki anak tu kan, baru 2 bulan janin dah ayah dia rasa naik pentas...

alhamdulillah :)

jaga diri NM...
jaga makan...
jaga kesihatan tau!

akuzle ayu said...Reply To This Comment

alhamdulillah!! setelah sekian lama... sy br jer lepas merasa. sy 6 thn. cpt sket ajet. baby BALI kah? eheheheheh... selamat menjaga kesihatan anda n baby nooo?? taniah2...

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...Reply To This Comment

alhamdulillah tahniah niza...daku doakan semoga anda sihat2 selalu...

jaga kandungan tu baik2 ye...jgn buat kerja berat2 tau...*tiba2* ayaq mataku pun menitis...tanda rasa gembira buat mu...

dwaty said...Reply To This Comment

ALHAMDULILLAH KAK...
tahniah, tahniah, tahniah...
ALLAH itu maha Adil...

Fatin Mraz said...Reply To This Comment

alhamdulillah..

tahniah ya.. akhirnya berbadan dua.
jaga kandungan baik2 ya.. jgn kerja berat2 tau.. masih dlm 1st trimester nih..kena hati2 sangat..

tahniah again!

;)

Chik Att said...Reply To This Comment

tahniah ... tahniah dan tahniah ....

terkedu ....

Lin said...Reply To This Comment

Setinggi tahniah.....take good care of urself....semoga segalanyer selamat..

POSH76 said...Reply To This Comment

tahniah yer...kuasa allah siapa yang tahu....take care

mama tisya said...Reply To This Comment

tahniah..take care

Rozita said...Reply To This Comment

Tahniah...
N3 ni sangat mengharukan.

Dah lama nak follow u since I baca pasal u gi bali. Tapi cam ne nak follow u, kat sini tak de tempat nak klik pun ? (Jgn gelakkan I tau...)

Lady Ija said...Reply To This Comment

Tahniah sis.... kejayaan berganda. Jaga kandungan baik2....

~izan~ said...Reply To This Comment

Tahniah...semoga ibu dan baby sihat sentiasa..jaga diri,jgn lasak2 tau...

syaidatie nurdilla said...Reply To This Comment

Tahniah kak.. alhamdulillah.. rezeki allah nk bagi kat akak.. happy 4 u.. @~@

Eye_nee said...Reply To This Comment

Tahniah!!!..Tahniah!!!..Tahniah!!!!..berkat kesabaran korang berdua kan...kerana Keyakinan dan kepercayaan kamu suami isteri..Allah Maha Penyayang...

Mama Gee said...Reply To This Comment

Tiada apa yg mampu diperkatakan melainkan TAHNIAH!!
Take care okay...semoga selamat sepanjang tempoh kehamilan ni... :)

syariza09 said...Reply To This Comment

bila baca n3 ni..rasa gembira+ sebak+ sedih...smua prasaan bercampur...apa yg didoa tercapai..alhamdulillah..

sy masih menanti dan trus menanti...sgt berharap rezeki tu sblm sy umor 40thn...

@cu SaYaNg said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...syukur
seronok acu baca entri...sebak & bergenang air mata...tumpang hepi untuk awak sekeluarga...tahniah

Cik Puan Mimi said...Reply To This Comment

congrats akk~~~
sayu je bila baca..
saya pon kandungan tak jauh dengan akak! yeay..x sabar nk jadi ibu ni..

jga diri akak.peringatan utk diri sendiri jugak :)

Anaa said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.. tahniah NM02.
saya yang tunggu 4 tahun dulu pun, bagai nak sasau, tak tahu la macam mana NM02 harungi, menghadapi segala 'rasa' tu selama 7 tahun..

doa selalu, semoga kandungan sihat.. :)

Amni said...Reply To This Comment

caongratulation kakak.. jaga diri.. mudah-mudahan akak baik.. baby baik... saya plak terharu baca kak...

"CT CoMeL" said...Reply To This Comment

salam perkenalan....

tahniah yer...sebak betul dade nie bace entry nie...kebetulan sayer pun memang menunggu2 rezki cahayermate..masih lagi menunggu dan terus menunggu detik2 tue..puas dan kenyang dek kater2 orang sekeliling..hanyer air mater jerla peneman setia...jage diri elok2 tau...hehehhe..

Rtp Farra Arisha said...Reply To This Comment

nice meeting you here! congratulations to you firstly..hoping everything would be fine after this. take good care of yourself..:')

Ena said...Reply To This Comment

Alhamdulillah & Tahniah..

Jaga diri baik2 ye.. kita tumpang hepi. tak sedar dah "banjir" bila baca n3 ni.. huhu

ummi_khalish said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...mabruk alaik...jaga kesihatan ye...-x tau nk tlis apa..tmpang sebak...

eLLy said...Reply To This Comment

Alhamdullilah... rezeki ko dah datang .. im happy for U

(aku masih menunggu..)

azieazah said...Reply To This Comment

Tahniah! Tumpang gumbira!

Jemputan khas buat tuan rumah dan semua pengunjung blog ini. Sudi-sudikan:

Pertemuan Blogger 18 Dis: Jemputan Istimewa

L said...Reply To This Comment

bez nyer akak.. tahniah.. jaga kesihatan elok2 k..=)

jom baca..

http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/pandai-sangat-dah-kan.html

myaishahhafiz said...Reply To This Comment

tahniah utk awk & suami.....

mengalir air mata sya bila baca entry awk kali nie,

sb sya pernah lalui perasaan seperti awk suatu masa dahulu, cuma bezanya penantian sya & suami selama 4thun

MadaM LaLa said...Reply To This Comment

tahniah dear, moga2 lepas ni giliran madam pulak...dah 3 tahun menunggu!!!
jaga diri baik2 tau!!!

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

alhamdulillah..rezeki..

sya tumpang gembira :)

gewecun said...Reply To This Comment

cik gebu..

tahniah2

iduraz said...Reply To This Comment

tahniah yer kamu..Alhamdulillah..selamat menempuh alam yang sangat indah ni dan semoga selamat semuanya...amin!

absolutely emy said...Reply To This Comment

Alhamdullillah... tahniah.. tahniah.. tahniah.. Allah sentiasa bersama-sama dengan orang bersabar..

Tahniah sekali lagi untuk awak dan suami.. jaga diri dan kandungan baik2 yer.. Semoga selamat semuanya. Amin.

Amy Syaquena said...Reply To This Comment

Alhamdulillah tahniah sis , amy juga berharap ada berita gembira seperti ini dalam masa terdekat nie..amin

kayzie said...Reply To This Comment

syukur alhamdulillah..tahniah kak..terasa sebak membaca coretan akak..n kesempatan ni jugak nk mnt maaf if ad kmen sy yg tersasul coz sblm ni igtkan bambam tu anak akak..so sorry coz tak ckup prihatin..smoga akak n bb sentiasa sihat dan di bwh lindungan ALLAH..jg diri ye kak..:)

Mak Su said...Reply To This Comment

tahniah NM02 :)

Rai said...Reply To This Comment

alhamdulillah..tahniah..jaga kesihatan diri baik2..kalau tanak kena morning sickness kena rajin2 ambik makanan seimbang.. ambik extra b complex..take care

IDAZS said...Reply To This Comment

alhamdulilah, tahniah! happy for you. take care tau ;)

munna said...Reply To This Comment

alhamdulillah... tahniah buat anda berdua... dan semoga semuanya selamat... take care ye...

KaK LimAh Si SupiR said...Reply To This Comment

alhamdulillah..akak limah p0n skrg dh hamil 2bulan lebih dh slpas thn kawen ^_^

Abg Bear said...Reply To This Comment

Alhamdullilah... tahniah buat korang berdua... ni korang takder buat apa apa mandi kat Bali sana kan yang boleh kata diorang senang dapat anak ke apa.... tapi wahhhh mengalir jugak air mata Abg Bear baca nya...

Jaga kandungan bebaik yer... salam dari kami di Sabah nih

Aidah said...Reply To This Comment

Alhamdulillah. Walaupun akak baru kenal reena tapi sangat terharu dan gembira. Masa akak baca blog reena dulu, ada jugak rasa terkilan reena belum ada anak sendiri sebab reena ni sangat penyayang orangnya. Jaga kesihatan, dik. Akak doakan semoga ibu dan anak ni sihat dan dipelihara Allah. Amin.

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

beb...aku paling lambat mengetahui nyer...huwaaa...

ape pun tahniah beb tahniah!!
jaga diri kamu ye :)

Farihah said...Reply To This Comment

Tahniah awak..sesungguhnya Allah bersama orang-orang yg bersabar :)

L said...Reply To This Comment

semoga akak sentiasa selamat.. amin..

jom baca kejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

bujal X said...Reply To This Comment

tahniah kaklong~~kena jaga baik2 tau~jangan lasak-lasak sangat~

Anum said...Reply To This Comment

alhamdullilah
tahniah sis
take care tau

Mrs. Lady's Stylo said...Reply To This Comment

Khas buat PENCINTA HANDBAGS!
Koleksi yg menarik & stylo serta tips2 berguna.

Kunjungi kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

TQVM! :)

Mamamya said...Reply To This Comment

alhamdulillah...sya penah merasai pengalaman ini suatu ketika dulu...rezeki Allah x siapa tahu bila dtg/pergi....

take care dear!!

myfara FLK said...Reply To This Comment

tahniah kak..sy paham perasaan akak kerna sy pun belum lg dpt begelar mama..sy dh kawin 2 thn lbh.sy sgt kagum akak dpt sabar selama 7 thn..akak telah memberikan sy kekuatan supaya lebih bersabar kerna balasan kesabaran tue pasti manis bila kite dpt kecapi..seklai lagi tahniah dan jaga kandungan...

Anonymous said...Reply To This Comment

how's life ? my-niezzareena02.blogspot.com admin found your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found site which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my blog. Hope this helps :) They offer backlink checking about seo backlinks backlink building Take care. Jay

NeenaAnuar said...Reply To This Comment

ALHAMDULILLAHH.... syukurr padaNYA!

really a big congrats to you and hubby sis! I'm soo happy for you! serious sebakk dan sangatt touching bile baca entry nie.. jaga diri dan baby elok2 ye.. nak2 diawal kandungan nie.. me akan sentiasa mendoakan kesejahteraan kamu dan baby ok! :)

p/s: rasa2 cam baby made in bali nie! ahakss!! :p

Tihara said...Reply To This Comment

Alhamdulillah dan tahniah!..saya tumpang gembira kerana saya salah seorang yg menanti cahayamata hampir 10 thn dah dan akan terus menanti walau hingga ke sana nanti...kesabaran awak berbalas :)

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

syukur alhamdulillah...

MULAN said...Reply To This Comment

alhamdulillah... syukur pd Yang ESA...!!

take care ya..

mama tims said...Reply To This Comment

wahhh..akk ketinggalan keretapi la...
tahniah utk mama to be nih..
syukur alahamdulillah..take yer..jgn aktif sgt yer..

Softtouch [Hanim] said...Reply To This Comment

Alhamdulillah...tahniah sangat2....jg diri tau...jgn buat keje berat2....jg kesihatan..sy doakan yg terbaik utk awk sefamily....

Nurul PB said...Reply To This Comment

alhamdulillah and congrats kak..

jaga kesihatan akak k, if nak cari bengkung yg best, visit my blog k..

www.nurulfisa.blogspot.com

Kakzakie said...Reply To This Comment

Niezza tak sihat ke dik? Kakak doakan moga segalanya baik-baik belaka. Rindu juga nak tahu cerita...

Kalau alahan biasalah dik memula macam tu. Moga tak berpanjangan hendaknya...

iizla said...Reply To This Comment

Tahniah & take good care..
Salaam perkenalan~~

mama maman said...Reply To This Comment

tahniah.. lama gak takde update blog ye... berehat ye..:??

just take care ya..:)

anamizu kaito said...Reply To This Comment

wahhhh alhmdulillah rezeki bertambah ye kak?? :)





luv,
cik ana

Pia said...Reply To This Comment

"tahniah dari akak...take care,jaga kesihatan,jaga pemakanan....jgn buat keja berat2....7 thn,lama tu....so,pastikan yg terbaik utk diri kamu...."

ana said...Reply To This Comment

selalu tak nak komen...dgr berita ni ana nk gak komen hehehehe
really2 happy dgr berita nie...rezeki bila nak diturunkan oleh Allah kita pun x tahu, jd sbg hamba yg taat, berdoa dan berusaha jalan yang terbaik...ternyata segalanya membuahkan hasil. bila tu due?

sarah mohamad said...Reply To This Comment

Tahniahhhh double double kak! Semoga anak dalam kandungan membesar dengan seeloknyaaa :D

cikpuanhady said...Reply To This Comment

alhamdulillah..i'm so happy for u..bergenang jugak mata me baca entri ni..jaga diri baik2 kay..

baru tadi nak tulis nape lama tak update, tapi takpe, yang penting u jg diri & kandungan bebaik..hope to hear from u soon..

Anonymous said...Reply To This Comment

[url=http://www.onlinecasinorfinland.com]casino[/url] [url=http://www.cahv.org]buy viagra[/url] [url=http://www.001casino.com]casino online[/url]

luahfikiran said...Reply To This Comment

SALAM,
BERSYUKUR ATAS KUASA ALLAH. LF DAN ISTERI TUMPANG GEMBIRA. MENDOAKAN DALAM KEADAAN YG TERBAIK

Mamatasnim said...Reply To This Comment

Tahniah..ish ish tetiba lak mengalir air mata bace n3 ni..1st time singgah blog ni ngn komen..tumpang hapy sgt sebbya saya pun lmbat juga dpt baby tahan telinga dngr sindiran dari kwn2 dan sedara mara..alhamdulillah skg dah nak masuk 3..bersyukur sgt..k take care ya..smg sumenya selamat..:)

~@mOi ~~ said...Reply To This Comment

tahniah kak jah. za doakan akak n baby.. take care yer kak! kuasa allah... 7 tahun akak bersabar, akhirnya allah tunaikan permintaan akak n husband.. alhamdullilah...

Jobless Girl said...Reply To This Comment

Tahniah..

Amni said...Reply To This Comment

kakak... lamanya tak blogging.. apa khabar?

Encik Suami said...Reply To This Comment

Alhamdulillah.Syukur.sy tumpang gembira.jage kandungan elok2 ye.
sampaikan salam sy pd bakal ayah.