Wednesday, September 14, 2011

selesai dua perkara

smlm aku coti. mulanya nak selesaikan satu urusan, tapi dah alang² bersebelahan, buat sekali utk perkara ke dua. mmm... senang hati dah skang ni. kalu tidak asyik dok tangguh aje..

jam 10.30pg kami ke imigresen wangsa maju. penuh sesak dalam tu. nasib baik menunggu giliran tak lama mana. urusan berjalan dengan lancar sehingga jam 12tgh. pergi semula jam 2ptg urusan pengambilan pula.staff² kat situ ade yang pemarah, terlebih peramah dan mesti ada yang garang. yg garang tu mmg aku takut betul. tapi mcm sakit hati pun ada. itu biasa kan...

kebetulan jpn ada disebelah, kami tukar pengenalan diri sekali. tukar ke alamat tetap sekarang. alhamdulillah, memang tak ramai masa tu.. 15 minit siap. dua minggu lagi boleh pegi amek. bayaran hanya seploh hengget. bolatnya muka dalam pengenalan baru nnt. hehehehe


55 dok ngomen:

Fitri Senin said...Reply To This Comment

kalo nak buat passport dgn ID memang kena g awal2.

Teratak Hami said...Reply To This Comment

Soalan cepumas .... nak gi mana? Dah masuk imegresen, mesti buat passport antarabangsa ... betul tak?

NM02 said...Reply To This Comment

fitri,

mmg sengaja pegi lewat. hehehe

NM02 said...Reply To This Comment

hami,

hehehehe.... suprise!!!!!

wardah @ fie shah said...Reply To This Comment

kita pun nak tukar gambar IC. gambar lama free hair. aurat aurat. hehe.

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...Reply To This Comment

curlasttt nk gi jejln ke obesea kerr uols???

ajumohit said...Reply To This Comment

wahhh nak gi jenjalan ye? bestnya niezza...ic aju pon dah koyak plastik atas tu, tak tukar2 lagiks hihih

sHeeMa DeaN said...Reply To This Comment

bolat tu subjektif .. yang pentingg comeii kan.. heheheheh

cheqna said...Reply To This Comment

patut semalam sunyi dan sepi kak oi =)

MataHati @ MH said...Reply To This Comment

buat pasport nak pi melancong ke? best best best

kakcik said...Reply To This Comment

Nak gi hanimun ke Bali ek? :)

iduraz said...Reply To This Comment

imigresen?mau terbang kemana?

ZaNa aDieyZa said...Reply To This Comment

cuti untuk selesaikan prkara yg pntg mmg boleh melegakan jiwa raga kan kak.. rasa tenang jer.. tp kalau cuti untuk shopping, x tenang sebab duit banyak mengalir keluar.. hihihi

p/s: buat pasport nak gie melancong mana kak?

ct shah said...Reply To This Comment

kak ena,nak ikot boleh?alah,saya dpt duduk kat sayap kapal terbang pun jadilah.hehehhe..:p

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

yeaaayy..dah bleh fly ke bali!!

wida said...Reply To This Comment

nak jalan2 mana pulak sis?hehe

bujal X said...Reply To This Comment

la~~renew pakai mesin kan lagi cepat?

Ieda Al-Habsyi said...Reply To This Comment

nak p honeymoonnnn ke? ehhehehe :)

Chik Att said...Reply To This Comment

nak gi makan angin keeee

ejaMaria said...Reply To This Comment

emmm... aku pun tak tukar lagi alamat rumah... ;p

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

tukar ic tue nak tukar daerah mengundi sekali erk heheheheee

lieyalatif said...Reply To This Comment

tang telebih peramah tu takpe...tapi yg garang n kerek tu yg tak suke tu...nak senyum pun payah...ramai kakitangan gomen camni....dah dok kuanter tu jgn leee kerek sgt.....

eLLy said...Reply To This Comment

noks aku kesana ari sabtu yg lepas ..


nak ulang soalan yg sama :
tak wat pintu terbuka ker?

Aku said...Reply To This Comment

Alaa... silaplah amik gambar lepas raya... sampai bila-bila gambar melekat kat kad tu... hahaha

Diana @ bilakukatacinta said...Reply To This Comment

akak..ni semua org dah tertanya-tanya ni..mau kemana gerangan akak sorg kita ni?....

.... surprise ye?

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

beb!!citer ar kak aku psl butik tinggi tuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!nak tauuu

mamaNoriz said...Reply To This Comment

syukur semua urusan selesai..

berbaloi amik cuti ek...

NM02 said...Reply To This Comment

elly,

kau tak nak ajak aku pegi jakarta bandung kannn

sentap!

hehehe

cik deyla said...Reply To This Comment

haaa.. nak p mane ni.. nak ikut !!! heheheh

misya said...Reply To This Comment

wat pasport ni mesti nak jalan jauh

rATu kEBaYA said...Reply To This Comment

nak jenjalan kemana ni..

Anum said...Reply To This Comment

syoknya
melancong jgn lupa kasi FM

wahida said...Reply To This Comment

ko mesti dah packing baju kan? ahaks...

NM02 said...Reply To This Comment

wahida,

nak packing camner... beg lama rosak.. hehehehe

Aku Ibu Muda said...Reply To This Comment

buat IC baru utk tukar alamat hanya RM 10 ye?

kalau macam tu kena pergi tukar jugak ni....huhuu...alamat di IC sudah tak wujud! rumah dah dirobohkan :(

Rinna said...Reply To This Comment

Tukar IC baru yer.. Okey ler tuh senang..kan.. bila isi borang lain kali..

Nak gi over the sea ker? :)

AzMask said...Reply To This Comment

ramainya orang... nak ke mana tu?

Ati Masrif said...Reply To This Comment

nak gi bercoti ke....

kak ati pun dah siap buat
ic baru dan tukar add
senang nak mengndi nanti :)

Yan said...Reply To This Comment

wahh!! ada org dah nak makan angin.

Niena Pengembara Ilahi said...Reply To This Comment

dh lma xgi JPN :)

Niena Pengembara Ilahi said...Reply To This Comment

dh lma xgi JPN :)

Dee said...Reply To This Comment

saya pun dah buat passport..nti stori mori eh..

kayzie said...Reply To This Comment

wahh bestnye nak melancong..bila nk berangkat nih!

mama maman said...Reply To This Comment

amboi.. nak gi oversi la tuh.. jeles tau.. hhheee

Mizfantagiro said...Reply To This Comment

salam kenal...follow u =D

Daddy Ziyyad said...Reply To This Comment

kat mana ni JPN & Imigresen sebelah menyebelah?

Mommy Fara said...Reply To This Comment

Dia punye ramai tu...terbuntang biji mata!

ieda said...Reply To This Comment

wah ke imegresen nak kemana dik ??
aah akak punn x tukar alamat lama dlm IC lagi .. hermmm x pernah teringat nak tukar ..

NM02 said...Reply To This Comment

daddy zz,

kat sri rampai wangsa maju

fiza said...Reply To This Comment

Wah...nak bercuti kea mana nih, bestnya ☺☺

kasihredha said...Reply To This Comment

kalaulah boleh guna gambar waktu muda sure bestkan hihi

Ena said...Reply To This Comment

syok nyer nak p jalan2.. hihihi

Cik Bambam said...Reply To This Comment

jpn cpt jek... imegresen pon cpt gak..coz ari tuh sy buat passport kat blk vvip..hahahaa.. nyendeng kat akak ipar..dia keje sana.. :P

aizamia3 said...Reply To This Comment

ai jugak masih terkial2 belum buat..

iPai said...Reply To This Comment

eh update alamat kat ic ek ?