Wednesday, April 6, 2011

argghhh... aku kiciwa!

pagi tadi semangat betul singgah kedai payung utk beli nasi lemak. ai beli la lauk ayam goreng. sekali ai nak makan, ai kopek ayam tu... ai terus naik hangin... dia tipu, tipu lagi... cer korak tgk ni!!!

ayam tu mentah giler² lagi! adoyai, makcik ni selalu nau ade je yang tak kena ngan masakkan dia. sekali terkena ai anggap tak pe la, benda nak jadi. sekali ai beli ayam, jadi plak lagu ni... argghhh!!!! ai marah ni!!!!

meh ai zooooooooooooommmmm lagi 

amek gambar ni pakai hp hubby mesti lagi nampak clear

ape korang rasa? makcik tu mesti goreng dengan api yang besar. antara nak cepat atau dia mmg tak perasan ayam ni tak masak? aduhhhh... aku serik TAKKAN beli lagi kat tempat dia. ayam tu masih aku simpan nak tunjuk kat hubby dan p hantar balik kat makcik tu. apekah tindakan aku ni kejam? atau aku buang saje ayam tu? atau aku singgah pagi esok dan bagi tau dia elok²? atau aku buat bodoh je? atau aku anggap perkara ni takdir?

cer korang nasihat kat aku skit!

35 dok ngomen:

~ yus ~ said...Reply To This Comment

rasanya makcik tu guna api besar dan dia memang tak perasan tu, nak cepatlah tu.

Tp kalau dah berniaga kenalah buat dengan betul kan.

Akak rasa niezza beritahu makcik tu cara baik..

p/s: mesti daripada lapar terus tak lapar kan tengok ayam masih mentah macam tu..huhu

cik dah ganu kiter said...Reply To This Comment

uwekk...mesti x lalu dah nak mkn kan...itula api besor sgt..masak diluar ajer...kalu gini selalu reject jer kedai tu...kih..kih

bujal X said...Reply To This Comment

masak style jepun memang la begitu~haha~~esok tunjuk gambar tu kat makcik~~mintak ganti ayam baru!

ZSqueenbee said...Reply To This Comment

alololo cian kakak kite..jahatnyeee...akak komplen la..ni kira cam sushi la ye..hihi..sabo ye akak..

(smlm bersama en somi berA & W)

zee nazeri said...Reply To This Comment

Bagitau jer kt makcik tu..kot2 dia boleh perbaiki kesilapan dia..nak berniaga kena terima pandangan customer, baru bisnes maju..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

alamak..sy nak g muntah..sy takleh tgk ayam mentah yg dimasak tak masak!

♥ manje ♥ said...Reply To This Comment

asslamualaikum

baik bagitau makcik tu baik2...
ayam semalam tak masak...
kot bagi balik ayam tu
cam elok plak kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

ahkak..suor rafiq tu beli kat butik poney. rege dia 100 lebih. ade less 30%. lupa dah rege after less..akak jual murah ye? leh la beli ehehhe

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...Reply To This Comment

brand poney ke kak? haa bak mai sy nak beli seketui dua..

wida said...Reply To This Comment

Mmg mentah lah...sian sis. mmg potong stim nak mkn kan?

♥ Mrs.Eady ♥ said...Reply To This Comment

erks....kalo kene mcm ni mmg hilang selera terus..sian ko la...xpe la sabar je la :)

Queen said...Reply To This Comment

kalau nik la..rasa malas nak komplen plus lapar..masukje dalam microwave buat sampai masak...

tapi kalau rasa sedey dan ada banyak lagi benda nak makan selain ayam tu...pi cakap elok2 kat makcik tu..

Nia said...Reply To This Comment

repot kat tribunal pengguna..(hehe,..overkah cadangan tu?)

tapi kalau nak repot kat tribunal pun, still kena confront makcik tu dulu, cakap kat dia elok2, untuk kebaikan dia jgk.

Anonymous said...Reply To This Comment

salam kak..cian akak kan tros ilang selera tgk ayam mentah tu..kalu saya kan bwk balik ayam tu kt dia..bio dia tgk..sbb dh byk kali kan terkena..

ashra

Cik Ina minat Do do Cheng said...Reply To This Comment

akak selalu kena cam tu kat kantin opis.goreng api besar, lelebih lagi bahagian peha. ko simpan tunjuk kat dia.

ratusiput said...Reply To This Comment

kena tunjuk kat makcik tu!!!!!!!!

Ms Serry + Fatieha Fatie said...Reply To This Comment

waaahh...ciannye akak tak dapat makan ayam goreng...tp better kena bgtau kt mak cik tu... lau mak cik tu tak tau aym yg dia goreng tu mentah msti hari2 dia goreng mcm tu..msti lagi ramai org tak dapat makan ayam..

[-suziey-] said...Reply To This Comment

aisey..xde rezeki nk mkn..sabo je la..

norhidana said...Reply To This Comment

alahai betapa kecewanyer ye kak, lg2 bile rasa dh nk mkn tuh... aduhai kalu mentah skit blh terima lg ni mentah gile2... mcm tak msk lansung..
nk kata kt jepun idak le sbb jepun biasa kan mkn mentah2...

msti makcik tu msk ngn api besar n dia nk cpt je... itu yg dia tak amik tau, kalu btl lama dh dia niaga msti dia tau n blh agak kn
akak ckp je kt makcik tu kak, biar dia tau... kang sian kt org2 lain yg terkene cam akak gk

~Siti Hajar~ said...Reply To This Comment

Salam...

Sabo yerk...tp klu sy pun hilang sabar, selera tgh terbuka tiba2 dpt camtu trs hangin jgk la kan...hehe

Elok p tunjuk blk ayam mentah kat mkcik tu, bkn pe spya xde org lain plk yg tkena pasni..

ct shah said...Reply To This Comment

kak ena sound jer makcik tu!!hahahhahahaha...:p

Ina said...Reply To This Comment

ala..spoil jer...kalau saya mmg tak beli lagi la kat dia..dan buat tak tahu je la. Mungkin dia pun tak sengaja kot.

Huda said...Reply To This Comment

alahai..apa nak buat..klu huda pun mesti mengamuk..tgh sedap2 nk mkn jd gitu lak..

Aku said...Reply To This Comment

Aku pernah gak goreng ayam tapi dalam mentah camtu...

rupa-rupanya, baru keluar peti sejuk beku, belum sempat ayam tu defrost terus goreng.

kat luar garing tapi kt dalam baru mula nak defrost oleh minyak panas tu...

Ain Atika Zailani (PAL) said...Reply To This Comment

ni mesti gas habis nih.... gila bengang..mintak ganti rugi je....hhuhu

wardah said...Reply To This Comment

bagitau secara berhemah je kak ena.

ieda said...Reply To This Comment

adoiiii ... huhuhu ciann nye dikkk .. huuhu kalau akak pun benggang .. nie kes grg cepat lah nie dikk .. dan api panas .. tgk garing sikit dah anggkat sedangkan isi dlm x masak layie .. huhuh

nanti adik beritahu makcik tuu baik2 lah .. mana tahu rejeki dpt ganti baru :)

dyea irdina said...Reply To This Comment

eii geli nengok ayammnya...bawak je tunjuk kat makcik tu biar dia tau dia dah buat castemer dia frust..biar dia beringat yg duit nak cari kena dgn usaha dan iklas bukan main taram je..

suri solehah said...Reply To This Comment

salam kenal...kadang saya penah kena gak gitu..tp saya jenis sekali kena terus pangkah dah kedai tu huhu

Softtouch [Hanim] said...Reply To This Comment

alahai.....xelok makcik tu mnjual mcm tu..sy pun serba salah nk tegur ke x..sy pun pernha tkena sbb kuih tu dah basi..smpai skrg sy diam jer...

sedapnya juadah awk buka smalam tu...paling suka ayam mask kunyot tu...buat kan sy lapar balik tgh mlm nie...

Oasis said...Reply To This Comment

Cam ne nak mkn tu? Hurmm..baek bgtau je mak cik tu esk. Atleast dia tak ulang benda yang sama.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...Reply To This Comment

aku vote untuk ;


tunjuk ! tunjuk !

sahromnasrudin said...Reply To This Comment

assalamualaikum

dengan cara berhemah, sy cadangkan sdri tunjukkan kat pekedai tue ia boleh dijadikan pengajaran

ct shah said...Reply To This Comment

kite bako!!kite bako!!!

deqlis said...Reply To This Comment

salam kenai..singgah sini..

klu dekat p balik jer bg tau makcik tue elok2x..sekurang2xnya dia tahu dan akan perbaiki...at least klu ramai customer dh tak dtg makcik tau laa apa sebabnya...

hmm...mana tau makcik tu kasik ganti rugi kaa...:0)

deqlis pernah kena.. tapi ayam dah masam laa... agaknya yg lama di jual... sekali beli pasar malam, mmg tak dapat laa nak pergi balik sebb jauh pasar malam nyerr... so diam jerkk... sekali tu makan kat gerai... time2x tu juga panggil pelayan tu lepas tu deqlis bg tau elok2x.. dah klu tak percaya cuba adik makan..haa ingat lagi deqlis... adik tu takmo lak makan...dia ganti dengan yg baru..:-) sib baik lah...