Thursday, January 22, 2015

akal 2 tahun 7 bulan

semalam,
kami amek dak qausar awal. kami tak singgah makan umh maktok sebab kami banyak keje nak kena buat. so dah amek qausar terus balik tak singgah maner², tak singgah makan kat luar ke ape ke. kami pun dah pulun nandos sblm tu, tak bawak qausar lepak nandos sebab kami pegi kl fes bertujuan lain. lagipun masa tu tgh ujan lebat. mggu lepas dah bawak dia g kl fes, 3 kedai game dia pulun main masuk token. bangkrup! hahahaha

dah sampai umh biasalah, qausar dok sebok ngan basikal dia ke depan, belakang, masuk bilik, ke dapo, adoi... menghalang laluan sungguh. dah suap qausar makan bagai, ooo maktok tapau lauk sup ikan ngan ayam percik peberet dia. byk dia mkn... tk sangka dia suker ayam percik. ah budak tu, kalu kayu boleh makan, dia makan aku rasa. hahahaha...

setel keje umh, start buat keje yang lain plak. keje carik duit lebeh. hehehe... aku ngan dedi qausar sebok la kat dapo... dia pun dok bz gak la ngan basikal dia.. dah la dapur tu sempit, muat² aku ngan dedi dia jek. pastu aku cakap, jgn la sebok kat dapo dik... g tgk tab ke.. tgk tv ke.. baca buku ke... main basikal kat luar, dia pun pusing basikal dia, muka merajok... tapi sambil tu dia cakap "mami tu gemok sangat". muka mmg selamber giler... aku toleh, aku cakap.. ulang balik qays qausar shah! ha.. kuar nama penuh terus. hahahaha

amboi.. skang dah pandai perli² eh. 

aku penah tanya... dik, adik ngan kakal sape lagi hensem... tu yg dia buat muka mcm ni, kompius barangkali nak cakap sape hensem. hahahahaha

 time ni dia repeat lagi citer dia nampak hantu kat dapo. masa tu entah jam brapa pagi, tetiber dia melalak kuat. bejurai² air mata ngkoooo.... begini ceritanya...

Q : adik nampak kak momok
M : kat maner
Q : kat dapo... dia tgh masak

masa ni aku nak gelak dah... budak ni ngigau ni.. tapi dia sambung ;

Q : dia tgk adik tapi dia tunduk
M : tunduk cemana?
dan dia buatla muka tunduk bawah
Q : ambot dia panjangg mami
sambil buat rambut dari belakang ke depan sampai tangan dia kebawah muka
Q : takottttt

aku dah gabra... alahai dik... betol ke idak citer ni. aku soh dia repeat citer tu kat dedi dia. aku diam tak cakap ape masa dia citer. cerita yang dia sampaikan sebiji sama mcm dia citer kat aku. aku diam sebab aku nk dgr jalan cite dia sama ke idak dgn dia citer kat aku pagi tu. sekali sama kauuu... takde tokok tambah...

sungguh benar ade momok kah? mimpi kah? antu tu masak ape?? hehehe

 M : dik, maktok ngan bonda sape lagi garang?
Q : tok ayah... eeeii... takotttt

hahahahaha

D : kakal baik tak?
Q : tak
D : naper
Q : sebab dia tolak adik
D : abestu adik baik la eh
Q : tak.... 
D : naper pulak
Q : sebab adik tolak kakal

haerrrmmmmm

lagi best kalu aku marah dia... mesti dia cakap
mami jgn marah, nnt Allah marah mami, masuk mewaka... panassssss

tecungap kitew!



15 dok ngomen:

Nurzakiah Hanum said...Reply To This Comment

tomeinya

.:MamaDhiaAdwa a.k.a Yana:. said...Reply To This Comment

jujurnyer die..
seram plak dengar cite antu tu..

Kakcik Nur said...Reply To This Comment

Banyak cakap ini budak, ya? Ikut siapalah tu agaknya...hehehe

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Dengar tu mami. Mami jgn marah nantu masuk newaka...ekekeke...comel ☺

Kalau marah kat anak, mesti sebut nama penuh dia khenn. Aku pon sama ☺

lieyalatif said...Reply To This Comment

puas aku tgk muke qausar kali nie noks...penoh haa satu gambar die jek...pipi mungil...dayyan pun kalah nieh...sejak2 gi cic ni baru nak kuat mkn balik...

Kakzakie said...Reply To This Comment

Memang boleh tahan cerdik Qausar ni. Jgn ingat mami nak kelentonglah. Qausar pun pandai nak kenakan mami juga:)

Syaitan memang ada jgn tak percaya cuma kita nampak tak nampak aje..

Acik Erna said...Reply To This Comment

acik pun pernah nampak sama macam QAYS nampak rambut panjang..baju putih rambut panjang hitam..tak tau masak apa kat dapur rumah jiran masa tu sekolah lagi tidur kat rumah jiran..sampai sekarang tak boleh lupa

aizamia3 said...Reply To This Comment

seram nih.. tapi lepas tu dia takde ulang2 cite yang sama kan.. huhuhu..

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Seram pula bebs ... selalunya budak2 tak menipu ... huhu

ummi_khalish said...Reply To This Comment

huhu..cite seram qays...tapi cute plak..hehehe

misz sheyla said...Reply To This Comment

comel sgt ni knape??? mulut tu kemain lagi , seram gak ceritenye....

Fatin Mraz said...Reply To This Comment

encem boy~

idzwa kamaruddin said...Reply To This Comment

haa....ntah ntah betul ade antu..kekeke....ehh serammm..

tapi nasib baik tokayah yg garang bukan mami so tak boleh marah arr..hahaha..

eMMe said...Reply To This Comment

budak sebesar Qausar kak, mesti leh nampak makhluk2 gitu..cam twin laa.. asal gelabah tetiba lari kt mama dia, mesti de nampak samthing, tapi sebab twin tak pandai ckp kan..so dia wat muka cuak je laa.. so, mama abaikan..tak yah la tanya...hehehee...

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...Reply To This Comment

Assalam niezza,
kan3
bebudak2 ni baru nak dapat cakap memang maen sedap molot sajork
he3