Friday, February 28, 2014

hulu tamu, batang kali

akhirnya sampai jugak ari jumaat. hahaha... tak bley blah minggu ni, malas sungguh aku rasa. minggu menghitung hari. apa pun tak bley minggu ni. kalu nak ikotkan malas aku, mmg minggu ni takde n3. tapi nnt peminat larik plak. kahkahkah... ferasan ada peminat berjuta lemon. phuii sangat...

meh la aku hidangkan korang tentang keseronokkan kami berkelah kat hulu tamu yang dah nak jadi cerita basi. dah banyak kali aku sampai sini, nak ke sini bukan boley redah ngan kenderaan biasa. hanya 4wheel je yang boley masuk. kenderaan biasa hanya takat check point pertama saje. kami pegi 3 kete, sampai check point petama, kete aku ngan adik aku park kat situ. kazen aku gilir² punggah kami masuk ke hulu tamu.

 ni 4wheel kazen aku. dah masuk mcm² bukit. dah sampai ke hatyai bagai. 

 kena redah sungai cenggini. 2 kali sungai tau. nampak mcm cetek je air sungai tu kan. tapi sebenarnya dalam jugak. batu pun byk dalam sungai ni. 

laluan mcm ni boley berganjak organ dalam badan wooo... anak aku panik giler muka dia. mau tak panik, melambung² kami dalam kete. laluan dia mcm bebukit skit. ni first time dia sampai hulu tamu. nampak... dah lama aku tak pegi hulu tamu tauuu.

 sampai je anak² dah tak pikir panjang dah.. terus main pasir. 

tgk qausar ngan kakal, jakun air sungai. hahaha

hidangan sempoi kami hari tu. aku buat sayoq campoq, sambal ikan bilis kering, teloq mata kebau, cili api, sambal belacan adabi. yang lain² tu semua kak sue, kazen aku yang masak. ada ayam masak kicap, ikan terubuk masin bersalut teloq, ikan bilis, petai jeruk, budu, kicap, sambal merah kelantan. pergghh... ada budu ngan petai jeruk, makan tak ingat donia dah. berkali² tambah. korang makan petai jeruk tak? geli ker?? sedap woooo!

ni kazen aku. kazen lelaki yang paling aku cayang. dia ibarat anak lelaki mak aku. mak aku kan tade anak lelaki, tu yang dia dah mcm anak mak sendiri. kalu lama tak jenguk mak aku, boley merajuk tau dia. 

 daddy, awak control perut kannnn.... hahahah... kantoiii!

ingat lagi tak syasya, anak kazen aku yang separuh nyawa aku bela dulu. dari usia dia 7 bulan sampai le dah besar anak dara ni. dah darjah dua pun dia skang. sejak dia dah sekolah, dia dah semakin jauh ngan kami. susah nak bawak dia jalan² skang ni sebab dah terikat ngan sekolah kan. kalu dulu pegi mana je aku angkut dia skali. kadang tu kesian kat dia, mesti dia ingat sejak aku ada anak sendiri, aku abaikan dia. ingat masa kau lahirkan qausar, punyer dia merajuk takmo dengan aku. sampai nangis wo.. emo aku masa tu. skang dia dah boley terima hakikat. hehehe... tapi bila kami jumpa, pasti dia nak aku suap dia makan, dok atas pangku aku... melepet je ngan aku. dia ngan kak icha kalu bertemu, mula² ok, pashtu gado.. pashtu ok balik, pashtu gado.. hai, pening... tapi kalu lama tak jumpa rindu. 

 budak suker kunyah pasir. geram aku.... 

sukernye dapat mandi sungai.

kesian, layan perasaan sorang. 

 main la dik... kat umah takde pasir nak main... sampai tak sempat nak tukar baju swimming. 

 dulu selalu jeles ngan qausar, skang dah boley manja².

 begini la cara dia mandi sendiri. mmg mcm ngupa kelemasan. 

 sendiri siram, sendiri lemas. hahahaha

sebelum balik, kasi anak² makan dulu. tgh syok main air, main pasir, suap ape pun tak moo. pashtu baru rasa lapo kannn.

dah kenyang, mata pon dah nmpk ngantuk. tapi dalam kete otw balik ngumah, dia sorang tak tido. yang lain semua tewas, dia je sorang sebuk nyanyi dalam kete sampai le kat umh mak tok. malam tu baru dengkur tak hengat donia. kesian, penat ye dik. nnt kita datang lagi ye....





22 dok ngomen:

lynda said...Reply To This Comment

KAK AKU INGAT LAGI SYASYA TU....DAH BESAR DAH DIA KAN....KELAKAR LA QAUSAR KASI LEMAS DIRI SENDIRI...HAHHAHAHAHA

adarnadzmie said...Reply To This Comment

syokkknyaaa... lama tak gi mandi air bukit sejukkk gini.... panas2 skrg ni memang sesuai sgt....

suka tgk Qausar jirus air lepas tu muka cam lemas jer...hihiii

emy pokden said...Reply To This Comment

seronoknya...tgk air sungai tu jernih giler...nasib jauh ke dalam utan tu..kalau dkt mau aku terjah gak...

Sue-Rya Qistina said...Reply To This Comment

tgk qausar mandi sambil lemas sendiri tu la yg paling kelakar sekali. x bole blah tul la qausar ni. aunty gelak2 je tgk gambar kamu style gitu tau. hehehe

Fazleyatul Aini said...Reply To This Comment

bestnya !!! lama tak mandi sungai. asek mandi laut je

Kakcik said...Reply To This Comment

Pandainya Qausar mandi dan makan sendiri. :)

Mila Ahmad said...Reply To This Comment

kak kenapa budak Qausar tu gebu sangat gerammmmnyaaaa tengok.

Mia Kassim said...Reply To This Comment

Paling tak tahan tengok...qausar mandi tu...dah memang cam rupa orang lemas...sian dia....hahaha

Fiza Rahman said...Reply To This Comment

Teruja btul anak bujang ko ni mandi noks. Ternganga2 mulut tu...hehehe...

Bestnya. Dah lama tak mandi sungai.

aizamia3 said...Reply To This Comment

memang bestlah..
kat situ boleh camping ke..?
macam menarik je ni.. hehehe..
alolo.. my nantu.. sangat comel dia kat dalam air tu.. memula ingatkan dia takut air.. rupanya mandi sendiri.. hehehe..

noly anna said...Reply To This Comment

salam,alahaiii comelnyeee si kecik tuu:) saya yg duduk batang kali ni pun xsampai lagi ke hulu tamu tuu hahaha mcm best je tgk :)

JunAina said...Reply To This Comment

Enjoy betul Qausar main pasir main air, balas dendam la kot tu...ahahaha...

::NureeN:: said...Reply To This Comment

sronok la tgk telatah qausar...
tergelak tgk dia mandi..
mmg mcm kelemasan...
hehhee
cumil sgt

pastu time mkn, wahhh
tgk anak2 mkn mcm tu, perghhh mmg puas ati kan

Chekgu Azrine said...Reply To This Comment

Suka giler aku tgok qausar dok main air mandi sendiri pastu konon2 lemas..haha..giler comel!!

ummiross said...Reply To This Comment

tumpang seronok tengok!

:: Mrs.Eady :: said...Reply To This Comment

sgt comel okey sendiri siram sendiri lemas!!hahaha..

Cik Ecah said...Reply To This Comment

hey si jambu lemak manis ni...gerammm tgk dia...mcm dah besar sangat kan akal tuh haha

wahida said...Reply To This Comment

rayqal suka main pasir nok? hahaha...

janji hensem...ekekek...

lawak ah anak ko, sendiri siram, sendiri lemas...janji comel...

wantie said...Reply To This Comment

Wah mencabar jugak nak sampai sini...

Pn. Zana said...Reply To This Comment

salam. saya miss sasu. sekarang ada promosi beli ESP dengan harga promo yang cukup untung kan anda. jika anda ingin kan protein yang tinggi dan sumber kalsium, boleh ambil esp. hubungi miss sasu 012- 985 1718. tq

Eye_nee said...Reply To This Comment

hahahahaha..tak boleh blah tgk muka Qausar kelemasan sendiri jirus sendiri tercungap...mcm nak gomol2 jer budak comey ituuu...

Ibu Lala said...Reply To This Comment

Bestnya.